önskas -tips på övningar för att stärka galoppen

M

mooi

Ja precis, jag skulle vilja ha lite tips på övningar som är bra för att stärka galoppen.
Och då övningar lämpliga för en unghäst, hästen ifråga är 4 år. Hon går så jäkla bra just nu, men vi behöver få stärkt upp galoppen litegrann :)
Så, har ni några bra tips är det välkommet.

Sv: önskas -tips på övningar för att stärka galoppen

Tempoväxlingar i galopp och mycket galoppfattningar brukar vara bra. Rid på en stor volt och försök få in 3 galoppfattningar (resten trav). Bibehåll formen i övergångarna.

Galoppfattningarna är bra. Men det är styrkan att orka med tempoväxlingarna jag är ute efter -Öka funkar bra, och att minska tillbaka till arbetsgalopp. Men om man vill minska galoppen -inte samla den, men korta den ett liiitet snäpp under arbetsgalopp så orkar hon inte.
Att minska och ändra storlek på volten kanske kan vara bra? Borde vara lättare att minska galoppen om man minskar volten kanske?
Vi har börjat testa att göra någon båge i förvänd galopp (fast bara de dagar som hon känns riktigt balanserad) och det kanske kan stärka upp lite till?

Hej, jag vet inte hur mitt tips funkar på en yngre häst men hos mig har det funkat. :)
Jag tycker att du ska prova med klättring, tempoväxlingar, och volter ;)

Liknande trådar

Träning Jag behöver lite tips och inspiration. Min häst är 8 år och går stadigt i förvänd, har en bra grund galopp men är inte så reaktiv. Han...
Svar
17
· Visningar
2 272
Senast: JohannaB
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 417
Senast: Roxy
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 727
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
578
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama