Onödigt att kläcka ur sig vad som helst

S

shampiz

I torsdags kväll så fångade min medryttare in en häst som var på rymmen. Hon visste inte vart den kom ifrån och ringde till polisen för att fråga vad hon skulle göra med den. Efter flera timmar, närmare midnatt kom polisen och dom lyckades även få tag i ägaren som kom.
Min medryttare (som är 14 år) och hennes mamma stod en stund och pratade med hästägen, ch hon berättade att hon var medryttare på en häst och det visade sig att hästägaren visste vem jag var och mina hästar, så hon frågade min medryttare vilken häst hon var medryttare på, och när medryttaren talade om vilken det var, så säger hästägaren: Jaså, den som är så himla ful. :crazy:

Jag blir bara så förbannad när folk ska kläcka ur sig såna onödiga kommentarer. Är det bara jag som reagerar på när folk ska säga sånt, eller överdriver jag när jag reagerar på sånt?

Sv: Onödigt att kläcka ur sig vad som helst

ja du d ä inte ovanligt d där,mötte en ägare en gång som sa att hennes häst va rätt ful men väldigt snäll o så....ehh förstår inte vittsen med att säga så....fins inga fula hästar bara "fula" ägare enligt mej...:rofl:

Om någon anser att min häst är ful får de givietvis säga det, jag delar inte åsikten och blir inte ett dugg sur eller upprörd. Snarare road.

Varför bli sur eller irriterad för en sådan skitsak? Var och en får tycka vad de vill, och dessutom säga vad de tycker, det är ju inte direkt något personangrepp...

I torsdags kväll så fångade min medryttare in en häst som var på rymmen. Hon visste inte vart den kom ifrån och ringde till polisen för att fråga vad hon skulle göra med den. Efter flera timmar, närmare midnatt kom polisen och dom lyckades även få tag i ägaren som kom.
Min medryttare (som är 14 år) och hennes mamma stod en stund och pratade med hästägen, ch hon berättade att hon var medryttare på en häst och det visade sig att hästägaren visste vem jag var och mina hästar, så hon frågade min medryttare vilken häst hon var medryttare på, och när medryttaren talade om vilken det var, så säger hästägaren: Jaså, den som är så himla ful. :crazy:

Jag blir bara så förbannad när folk ska kläcka ur sig såna onödiga kommentarer. Är det bara jag som reagerar på när folk ska säga sånt, eller överdriver jag när jag reagerar på sånt?

Haha!vet du vad?ta det som en komplimang istället, hästägaren har ju uppenbarligen spanat in din krake & är troligen bara avis på dig;)Men ja, det var en onödig kommentar.

nej fy vad taskigt... och säga så till en som har ställt upp och fångat in ens häst också!

men d fins faktiskt folk te allt vetty:)
tyvärr kan ju vissa hästar inte anses som fina eller "riktiga" enligt vissa men sånt kan man ta med en klackspark......själv brukar ja alltid fastna för dom "fula" hästarna som ingen annan tycker ä fina:)

Jag håller med, det var onödigt sagt:mad:! Även om det kanske egentligen inte är något att slösa energi på, men jag vet hur svårt det är att låta bli att reta upp sig:crazy::angel:..

Jag var jätteirriterad en hel dag när några vuxna kvinnor ifrån grannstallet sagt att min häst kunde lätt misstas för en kossa:mad:... Som om deras köttbullar på fyra ben var så mycket vackrare:smirk:..

Undrar om de skulle gå fram till en förälder med barn ute på stan och säga "Nämen guuud vilken ful unge!":smirk:

En gång på travbanan när hästen var ute och värmde stod det ett gäng gubbar vid staketet och utbrast: "Kolla Roger, han kör den där jävla vitskallen:eek:" Då hade jag stor lust att gå fram och fråga om gubben själv sett sig i spegeln på ett tag, han var inte så vacker han heller:devil:

Antagligen är folk som säger såna här saker bara väääldig avundsjuka:p:D!

självklart skall man inte säga så. Men däremot finns det fula hästar, där t om ägaren erkänner det :)

Känner till en, hästen är en appaloosa vit med lite prickar i ansiktet och rosa runt ögongen, men som är helt underbar i temperamentet vilket gör att han är rätt charmig ändå.

Knapplån!

Jag kallar min häst ful ibland, när han gör grimaser eller drar ut halsen för då ser det ut som om att han har allt för lång hals och det är inte snyggt :D

Ibkland är han min bäbis, och ibland gammelman, ibland dum i huvud och ibland helt underbar! :love:
Min häst är ALLT :D

Jag känner igen mig... :crazy: Jag är en sån som det hoppar grodor ur munnen på. Säger vad jag tänker innan jag hinner hejda mig. Sen går man och känner sig löjlig och skäms en tid... Förmodligen var det inget illa ment utan bara en stackare med för bred käft :p. Fundera på hur ofta du själv tänker taskiga saker som du inte säger:cool:

Ja, det var ju en lite rolig kommentar...:smirk:
Hon verkar ju onekligen ha rätt så bra koll på dina hästar :angel: så jag tror, som någon annan oxå skrev, att det bottnar i avundssjuka.
Men att slänga ur sig en så otroligt omogen sak, speciellt när man ska hämta sin förrymda kuse och dessutom säga det till din 14:åriga medryttare. Mycket skrattretande....faktiskt lite humor :p

Jag förstår inte att folk slänger ur sig vad som helst när som helst..
"Tiga är guld, tala är silver"
Sedan skylls det på bred käft, pratar innan man tänker, jag kan och törs säga vad som helst därför gör jag det....
Man bara ååhhhh.....vad imponerande :eek:

Mvh J.

Undrar om de skulle gå fram till en förälder med barn ute på stan och säga "Nämen guuud vilken ful unge!":smirk:

Jodå det finns sådana idioter också:mad: min kompis fick höra det av en kollega om sin son:( som inte är ful på något vis utan jättesöt:love:

Det finns fula hästar precis som det finns fula människor. So what?

Visst finns det det, men måste man säga allt man tycker o tänker?
Speciellt om det man ska kläcka ur sig ändå inte är positivt för den som lyssnar. Det är som att någon kommer ihåg dig för din extremt fula morsa, och dessutom säger det så att man vet att det till 99% kommer fram till dig och din mamma oxå.
Det är bara så jävla onödigt, tycker jag. :(
Även om man får tycka och tänka vad man vill..........

Mvh J.

Klart att det är onödigt och omoget, men bry dej inte om det...

Om folk vill tycka att mina hästar är fula, så varsågod... Jag vet att så är inte fallet, mina hästar är välmusklade, välskodda, välvårdade och HAR dessutom utstrålning. Ofta så är dem som ska klanka ner på andras hästar dem som själva inte ser mkt ut för världen, har ovårdade och omusklade hästar osv... Det är bara till att tycka synd om dem...

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej Jag står på ett stall där det även är en ridskola så de har en anställd som ska ta hand om ridskolehästarna, men då så ska h*n...
Svar
9
· Visningar
2 644
Senast: Kjerulfia
·
Gnägg Jag hoppas den får ligga här, tycker den kan passa in på flera ställen men kanske bäst här. Jag är absolut inget proffs på hästar...
Svar
6
· Visningar
978
Senast: Vinterbad
·
Relationer Jag har en kompis som under några månader, 4-5 kanske, träffat en man och varit någorlunda seriös med honom. De bor i ett annat land och...
2
Svar
35
· Visningar
4 936
Senast: Inglorion
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Denna vecka stod det två ridlektioner på schemat – en på ridskolan och en på privatlektionsstället vid världens ände. På ridskolan blev...
Svar
0
· Visningar
959
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama