Cilla
Trådstartare
Usch, jag är så trött på Matildas sovvanor och nu får det försöka bli ändring på det. vaknar varje dag mellan 5 och 6, somnar igen runt 9-10 och sen igen på eftermiddan mellan 2-3. varje gång sover hon mellan 1-2 timmar.
hon är snart 11 månader och jag tycker väl att det är dags för henne att gå ner på en sovning per dag nu!
gör jag helt fel och kommer ja ändå få gå upp halv 6 varje dag? eller hennes pappa snarare, jag börjar jobba på tisdag.
lägger vi henne vid 9 på kvällen, så sover hn ändå bara till halv 6, men lägger vi henne tidigre sover hon klockrent 10 timmar och står sen och hoppar i sängen.....
och en sak till jag undrar över...
hur ska ja få henne att somna om själv i sängen på natten?
hon sover i eget rum och det funkar bra, men hon vaknar en gång varje natt, så jag får gå in till henne, ta, krama om, vyssja och sen lägga ner.
hon är alltid vaken när jag lägger ner henne och somna på två röda.
hon är snart 11 månader och jag tycker väl att det är dags för henne att gå ner på en sovning per dag nu!
gör jag helt fel och kommer ja ändå få gå upp halv 6 varje dag? eller hennes pappa snarare, jag börjar jobba på tisdag.
lägger vi henne vid 9 på kvällen, så sover hn ändå bara till halv 6, men lägger vi henne tidigre sover hon klockrent 10 timmar och står sen och hoppar i sängen.....
och en sak till jag undrar över...
hur ska ja få henne att somna om själv i sängen på natten?
hon sover i eget rum och det funkar bra, men hon vaknar en gång varje natt, så jag får gå in till henne, ta, krama om, vyssja och sen lägga ner.
hon är alltid vaken när jag lägger ner henne och somna på två röda.