Omvandla Råprotein till Srp/Smrp

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare Sapone
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 953
S

Sapone

Hur omvandlar man råprotein till smältbart råptotein?
Jag har fått tag på ett kraftfodet för kor som jag funderar på att avvända som kompliment till mitt dräktiga sto för att få upp proteinet i hennes foderstat. Problemet är att proteinet endast fin angivet i råprotein, 31,34%
Någon som vet hur man omvandlar, spelar det någon roll vad de innehåller för ingredienser?

Sv: Omvandla Råprotein till Srp/Smrp

Jag är också nyfiken på om det finns något sätt att räkna om på!

Ingen som vet?

Sv: Omvandla Råprotein till Srp/Smrp

Man kan inte omvandla så, utan det beror på ingredienserna ja. Tyvärr. (Det där är ett helsike med utländska foder, de anger bara råprotein oftast, om inte analysen kompletterats för svenska förhållanden.)

Utan vill man veta så skickar man in på analys, för häst.

Liknande trådar

M
Foder & Strö Jag har ett dräktigt sto som är lite tunn och jag vill få upp henne i hull nu innan hon är högdräktig (ska fölsa sista veckan i juli)...
Svar
7
· Visningar
1 320
Senast: -moa-
·
Foder & Strö Hur väl tillgodogör sig hästen proteinet i linfrö? I boken Hästens näringsbehov och utfodring går att läsa följande: "...Det finns...
Svar
11
· Visningar
1 352
Senast: Bubbla
·
G
Foder & Strö Skulle bli mycket tacksam om jag kunde få lite tips på vad man kan ge för foder till en häst som är mycket het samtidigt som hon har... 2
Svar
24
· Visningar
2 254
Senast: Genesis
·
H
Foder & Strö Nu gör jag ett nytt försök, jag skulle vilja ha hjälp att bedömma om denna foderstaten kan vara ok till mitt sto. Hon är 5 år - 6 till...
Svar
2
· Visningar
740
Senast: Häst 2004
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka