omvandla gamla medelbetyg?

Y

ylvali

Finns det någon här som vet hur man omvandlar ett "gammalt" medelbetyg; t ex 3,2 till den nya skalan?

Tack!

Nej, jag menar vad det gamla medelbetyget (3,4) motsvaras av på den nya skalan (1-20).

Jag har ingen aning, de bokstavsbetygen som finns idag motsvarar ju ett visst antal poäng. Någon yngre kanske kan svara på det.

Jag tror inte att man kan "direktöversätta" gamla betyg, det är därför de som har gamla betyg och söker högre utbildning hamnar i en egen urvalsgrupp.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 501
Senast: mars
·
Kropp & Själ Jag behöver hitta nya t-shirts eller linnen till när jag spelar Padel och tränar. Jag vet dock inte vilket material jag ska välja, för...
Svar
1
· Visningar
220
Hemmet Här kanske finns någon som är kunnig på porslin, som kan hjälpa till att identifiera vad det här är för serie? Jag fick en bild skickad...
Svar
8
· Visningar
439
Senast: Krålus
·
Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
997
Senast: Kirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama