Omstoppning av sadel?

P

Peluso

Vart i Sthlmstrkten kan man stoppa om sadlar och vad brukar priset ligga på?

Kontakta Stenbergs läder. Vet inte vad det kostar, men jag vet ingen som är missnöjd med deras arbete.

Strömsholms Sadelmakeri tar 500 el 600 har jag för mig.
Men det är ju iofs en liten bit att åka, men dom är ju väldigt duktiga.

Strömbergs Sadelmakeri i Tullinge! :bow:
Dock ett tag sedan jag stoppade om min sadel, så jag vet inte hur mkt det kostade, men jag är mkt nöjd iaf!

Om du menar en omstoppning där man byter ut all stoppning mot ny så räkna med runt om kring 1500kr eller om du menar en tillpassning av stoppningen så räkna med 500-900kr.
Vad du en gör med stoppningen i sadeln så kräv att sadelmakaren ser häst och sadel tillsammans så han/hon vet vad som är fel.

Okej, jag vet inte riktigt vad som behövs men den gamla sadeln är lite platt :)

stenbergs läder på s:t eriksgatan gör det för 750:- då drar dom ut all gammal stoppning och stoppar i ny (för att det inte ska bli knöligt).

Ska finnas en sadelmakare bort emot Rosenhill (Tumba-hållet) som gör en fullständig omstoppning av sadlar för under 500 spänn. Tydligen väldigt bra också. Han fick goda rekommendationer av en i mitt stall som anlitat honom. Har tyvärr inte numret men han kanske finns på nätet eller i telefonkatalogen...

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Jag undrar vad ni som är duktiga på sadlar skulle säga om hur denna ligger och passar på denna rygg? Jag tycker att kurvan på...
2
Svar
22
· Visningar
1 569
Senast: morgaine
·
Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
843
Senast: Tilly_85
·
Utrustning Hej! Jag skall snart åka på sadelutprovning för att prova kemnevall sadlar. Har hört så mycket bra om dessa . Vad tycker ni som har...
2
Svar
27
· Visningar
2 557
Senast: Elise4321
·
Utrustning Är det någon som har koll på Källqvists Genesis sadel med utbytbart koppjärn -->allround mot hopp skulle jag gissa att det är? Är det en...
Svar
7
· Visningar
625

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025
  • Födda -21

Omröstningar