Mimsan

Trådstartare
Det tog tre månader av gradvis försvinnande ridrädsla, men i dag red jag på egen hand igen och det var jättehärligt! Tycker ni att det är förmätet att utlysa allmän flaggdag...? ;)
 
Sv: Omstart

Vad kul! Vad var det som gjort dig så rädd? ramlat av? Låt det inte gå för långt till nästa gång bara så du blir feg igen, eller försiktig och klok kanske man ska kalla det?
 
Sv: Omstart

Det var inga stora saker - snarare två skitbagateller - men just där och just då var jag extra sårbar och det blev jättejobbigt. Men med hjälp av klok NH-instruktör som visat med markarbete och ledarskap, massor med support från kamrater och samtal med psykolog lyckades jag bena ut vad som egentligen fått mig att reagera som jag gjort.
I dag bestämde jag mig för att rida i paddocken och allt kändes precis som det skulle d v s jättemysigt! Jag är ringrostig, men har i alla fall suttit i sadeln igen och det är jag jätteglad för!
 
Sv: Omstart

Trotts bagateller verkar det ha påverkat dig mkt, vad bra att du gick till botten med problemet, för det finns ingen bättre själavård än hästskötsel o ridning!
Flaggan i topp och kämpa på!
 
Sv: Omstart

Tack å tack - ja, jag är faktiskt stolt över att jag fixat det här. Det har varit en omtumlande resa, men med facit i hand så har den varit värdefull. Det var kanske meningen att stanna upp och reflektera en stund...
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 089
Senast: Freazer
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 733
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 591
Senast: Shaggy
·
Utrustning Vänder mig i första hand till er som bor på egen gård, och inte bara tar hand om hästen i samband med ridning. Jag behöver nya...
Svar
16
· Visningar
643
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp