Omstart efter hovböld?

I

Ina

Hur länge brukar ni generellt vänta med att sätta igång hästen efter en hovböld där veterinär öppnat upp ?
Skor ni med sula sedan ?
 
Sv: Omstart efter hovböld?

Min häst hade hovböld som sprack upp av sig själv dagen efter hopptävling med placering (:o) han visade bara hälta efter att den spruckit upp och fick då gå med hovbandage i liten hage i 10 dagar den 11 dagen fick jag klartecken att starta den anmälda tävlingen (2-dagars fälttävlan) som började med dressyren den 12 dagen och hopp och terräng på den 13(även häsr placering!) Här snackar vi snabba ryck och en grymt tålig häst!
 

Liknande trådar

Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 762
Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin...
Svar
8
· Visningar
1 370
Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 382
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 523

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp