Omplaceringar på udda grunder

Gnist

Trådstartare
Ja, sådana stöter man ju på emellanåt, tyvärr..

Såg denna motivering på en katthona till salu idag:

Måste tyvärr sälja henne för hon ska ha kattungar igen,så jag kan ej behålla henne nu.Har för många andra katter redan.Vet ej hur långt hur hon har gått i sin gradivitet..

Gahhhhhhhhhh :eek: :mad: :eek:

Sv: Omplaceringar på udda grunder

Jävla käpphuvuden. Jag fattar inte, hur kan det vara så svårt att kastrera? :confused:

Håller med. Kastrering kostar en liten peng men är en stor fördel för katten.
Enda nackdelen som jag upptäckt med kastrering är viktuppgången som drabbar många katter. Men hellre en tjock katt som är kastrerad än en katt som far illa av sina löp och ev dräktigheter

Att folk är så korkade, snåla och ansvarslösa, man blir så less.
Man ska inte ta sig an fler katter än man kan hålla och om man inte har plats för eller råd med kattungar så kastrerar man katten. Som djurägare har man ett förbaskat stort ansvar men många rycker på axlarna och tycker någon annan ska ta hand om problemet som de själva orsakat.
Ja, ja ... bättre än att dumpa den i skogen som många nötter också tar sig för i dylika fall.

Ja, ja ... bättre än att dumpa den i skogen som många nötter också tar sig för i dylika fall.

Jo tack, det är inget tilltalande alternativ och helt apropå det, så mår våran vildbasare som blev just dumpad i skogen och upphittad på vägen bredvid utmärkt och växer som ett ogräs :)

Hon är en av de få dumpade som hade tur i alla fall..

Suck,vilka idioter!
Hoppas kisen får en bättre ägare,men tyvärr (?) blir det väl första bästa som ringer.
Har ett exempel på avlivning: 2 syskon parar sej på honans första löp,vad gör ägarna?
Jo,de avlivar hanen för "så där kan vi inte ha det!"
Honan födde sen ungar som jag tror var ok,men hon tog inte hand om dem.
Hon var väldigt ung,ca 7-8 mån.Tror hennes mamma tog hand om bebbarna.
Samma familj brukar vänta med att avliva ungar de inte vill ha tills de är leveransklara eller rättare sagt när mamman så smått tröttnat = dräktig igen.
Medan de är små är det kul för deras barn,när de blir större är det inte kul längre.
Jag skäms över att ha känt de här människorna.

Ibland saknar man ord för människans dumhet. Det är lika J...a korkat att skaffa katt när man bor fem meter från en hårt trafikerad väg. När kissen sen blir påkörd så skaffar man snabbt en ny och sen när den blir påkörd en ny osv. Har sett två små kattungar springa på vägen vid det stället för inte så länge sen och förresten så låg det en halv kattmamma på vägen där isomras.
Hur puckad kan man bli:mad:

Herregud säger jag bara. Man förvånas aldrig över folk!:eek: Kan dom inte kastrera sina katter så dom slipper sådana "obehag" som kattungar.
Kissebebisar är ju bland det gulligaste som finns men dom ska komma till världen önskade!! :love::bow:

Såg en liknande för några veckor sedan:
"katthona med ungar säljes - tror hon är dräktig igen".

jotack. Det finns ordentligt med puckon, vet en kvinna som ville göra sig av med sitt marsvin (tror jag det va) för att den var för stor nu, barnen tyckte bara om djuren när dom var små :grin:

Vi fick i förgår in en liten honkatt som hittats kraftigt nedkyld utomhus :( hon har levt med en grupp andra hemlösa katter men hade antagligen inte hull att hålla värmen nu när vädret blivit kallare. Idag mår hon bättre iaf :)

Det där är ungefär lika korkat som min pappas familj (bor på landet och har utekatter), dom skaffar bara hanar - för annars får dom ju massa kattungar. Undrar hur många ungar dom där hanarna har totalt..
Att det går att kastrera både honor och hanar verkar dom inte direkt tänka på, eller snarare anser dom väl att det är för dyrt...

Liknande trådar

T
Övr. Katt Hej Ber om ursäkt då detta säkert blir lite långt men ska försöka hålla det kortfattat.. Jag skaffade min katt för ungefär 6 år sedan...
Svar
2
· Visningar
1 749
Senast: Tass
·
Hundavel & Ras Vår har i dagsläget en Finsk lapphund. Han är världens finaste, men börjar dock bli lite till åren. Han har aldrig varit mycket för dom...
Svar
1
· Visningar
645
Senast: Kibani
·
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 935
Senast: mackan
·
Hästvård Jag hoppas att nån av er känner igen det här och kan ge oss nånting att gå på. Vi har en fyraårig varmblodstravarvalack. Han tränar...
Svar
15
· Visningar
2 639
Senast: lady_vip
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka