Omplacera katten....

fettso

Trådstartare
Ariel(barnen har döpt henne)är fyra månader nu,Svartskölpaddssmoke korsning skogskatt/bondkatt.
Köpte henne som sällskap till våran perser,men redan från början var hon ganska vild...:angel:

På nätterna nästan rev hon stället så det slutade med att dom fick ett eget rum att sova i på nätterna!
Jag lyckades övertala min man att behålla henne.:love:
Men nu vet jag inte vad jag ska göra....:crazy:

Hon biter och river barnen dagligen,att hon får "tillsägelse" verkar inte spela ngn roll hon bara fortsätter.
Flera gånger nu har hon rivit våran minsta tjej(1,5år)när hon gått i trappan och hållt sig i spjälorna,igår ramlade lillan nerför halva trappan för katten bet henne i fingrarna...:( :mad: (Kom nu inte med nån smart-ass komentar om att jag kunde förhindrat det för katten ska likförbannat inte göra så...

Vi har innekatter och trivs med det,men det känns ju som att hon är utekatt....Ska flytta till gård i Mars,kanske går det bättre om hon får bli utekatt där??

Sv: Omplacera katten....

eftersom hon är så liten så gör hon ju det som lek, hon gör det ju inte för att vara elak.
men du kankse kan ta och leka ordentligt med henne ett par gågner om dagen så hon blir trött, sen om ni flyttar till gård och hon får komma ut då kommer hon förmodligen vara så trött när hon kommer in att hon bara kommer att sova och äta inne, tänk sen i vår/sommar när det ska jagas en massa djur ute..
Jag tycker du ska stå ut ett tag till, för hon kommer säkert lugna ner sig

Lycka till

Håller med Jea, sen kan det ju vara så att katten känner sig utanför, att hon inte får så mycket uppmärksamhet längre.

Du måste också förstå att din lilla är bara en bäbis som inte vet bättre.
Jag tror inte att hon bet din 1,5 åring på pin kiv.

Däremot så tror jag som andra att hon behöver mer stimulering än vad hon får, det behöver inte betyda hon måste få gå ut, men se till att hon leks med ordentligt så att hon får ur sig all energi.

Har ni testat att spraya vatten på henne när hon rivs och bits? Brukar funka för många.
Dessutom måste tillsägelsen komma direkt efter felbeteendet så att man inte straffar katten efteråt för katter fungerar inte på det sättet.

Lycka till, hoppas att det löser sig för dig och din katt!

Jag tror som de andra att det är stimulans kattungen behöver (och kloklippning samt tålamod och en fast hand). Rent spontant känns det som att en perser kanske inte är riktigt i samma aktivitetsliga som en skogkatt, persern är ju en av de lugnare och mindre aktiva raserna så kanske inte persern räcker som stimulans för kattungen.

Men du visste väl när du skaffade en kattunge att de är _ungar_? Det vill säga busiga och överallt på en gång.
Håller med övriga om att bebisen behöver aktivitet och stimulans. Ta ut henne i sele och koppel och låt henne busa av sig.

Ge henne till i mars och säg till henne på rätt sätt när hon bits och rivs.
Det hjälper inte att skrika på en katt.
Spruta vatten, fräsa eller pipa högt är mycket mer verksamt och det ska inträffa sekunden efter annars förstår dem inte.
Lycka till!

Chansen att det skulle vara av elakhet är otroligt liten, ffa med tanke på kattens ålder. antagligen är den understimulera eller så beter den sig helt enkelt bara så.

Jag tycker ju förstår att ni ska vänta med att omplacera henne tills ni flyttat. Det kan också växa bort.

Min katt är ganska hårdhänt vid lek och kan sätta en klo i en när man passerar om hon är på bushumör. Hon är numera 8 månader och jag tror att det sån hon är och kommer att vara ett bra tag till. Sen får jag väll skylla det lite på mig som gärna vill att katterna ska använda klorna. ;) Hon får vara ute hur mkt hon vill och ändå är hon helt galen. Och då är hon ändå 50% birma.

Så ingen vet ju, det har ju med individen att göra. Men tröttnar ni på na så har vi en passande kamrat här som säkert skulle vilja ha en syster att leka med. :cool: Vi har plats för en till.

Liknande trådar

Övr. Katt Nu vet jag inte riktigt vad vi ska göra längre med katterna, jag och sambon. Vet ju hur bra Buke är på detta med problemlösning så jag...
2
Svar
20
· Visningar
2 956
Senast: Asko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar