Omotiverad och uttråkad häst

Idag hade vi återbesök hos vetrinären. Han blev kollar i rygg och bakben utan anmärkningar. Bilderna på höger fram (som han markerar lite på) såg bra ut. Han fick en omgång kortison till och ska nu sättas igång ytterligare. Ska öka från 30-40min promenad till 1timme/dag. och om han inte är helt ren om 2 veckor så ska vi ultraljuda. Men eftersom det sitter långt ner i hoven så är det inte säkert att man kommer se utan att göra Magnetröntgen eller DT. Så det blir nästa steg.

Idag hade vi återbesök hos vetrinären. Han blev kollar i rygg och bakben utan anmärkningar. Bilderna på höger fram (som han markerar lite på) såg bra ut. Han fick en omgång kortison till och ska nu sättas igång ytterligare. Ska öka från 30-40min promenad till 1timme/dag. och om han inte är helt ren om 2 veckor så ska vi ultraljuda. Men eftersom det sitter långt ner i hoven så är det inte säkert att man kommer se utan att göra Magnetröntgen eller DT. Så det blir nästa steg.
Men hur långt ned i hoven tror man det sitter?
Min fjording hade en ligament skada på kronledens sidoligament och det var inga problem med ultraljud. Det släcktes på den bedövning som sattes längst ned. Inte innan.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 042
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
984
Senast: skiesabove
·
Träning Hej! Jag ska köpa en häst som stått i ca 1 år pga privata anledningar hos ägaren. Den är riden kanske 5-10 ggr under ett år och lite...
Svar
19
· Visningar
1 839
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 962
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar