Omöjligt att köpa hund och ha heltids jobb?

Sv: Omöjligt att köpa hund och ha heltids jobb?

Bra fråga!

Har själv inga tips men undrar om det är några som har haft med sig hunden till jobbet (jag undrar om kontor men om ni jobbar på annat vis berätta gärna ändå!) från första början. Hur har det gått för er isåfall?

Jag har med mej min hund (jaktlabbe) på kontoret. Hon har varit med där sedan hon va valp. Inga bekymmer alls. Hon va hemma med oss i ca 3månader först och sedan fick hon följa med när hon kunde "ligga plats" hon kom snabbt in i det och nöjde sej med att ligga och käka ben och mörda leksak när hon inte sov. Värre va det att fostra arbetskamraterna med att man inte ska locka och plocka på en valp som ligger och sover. Usch vad jag fick tjata på en del av dem:banghead::banghead:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 201
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 862
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
376
Hundträning Jag funderar lite på att skaffa brukshund om 2-3 år. Ligger en bit bort i tiden pga privatliv och jobb etc. Har dels lite funderingar...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 028
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar