Ömmande bröst

T

Tarzzan

När började era bröst att ömma?
Alltså efter det att ni blev gravida.
Och hur länge höll det i sig?

Sv: Ömmande bröst

I samma sekund som ägget fäste :crazy: höll i sig i kanske 12 veckor, sedan bara sporadiskt.

Mina har knappt ömmat alls.

Bara litegrann, det försvann nog efter 3 månader.

Mina började att ömma direkt då jag blev gravid och ömmar fortfarande. Är i v.28 nu.

Dessutom sprutar det mjölk ur dom. :crazy: Hur jobbigt som helst. Slutade att amma sonen redan efter ett par veckor pga att jag knappt hade någon mjölk alls. Sedan blev jag gravid 3 månader efter förlossningen och nu sista veckorna har brösten börjat läka massor...

mina har ömmat väldigt kort när jag var i vecka tre eller fyra kanske.. höll inte i sig så länge och var inte så farligt för mig alls.

mina ömmade i början och sen bara lite då och då. Nu är jag sjukt öm i själva vårtan som i normala fall är plan i avslappnat läge. Den har nu bestämt sig för att stå ut på heltid och det är inte helt skönt.. AOOOO

Minns inte att de ömmade, de spände mest i huden för de växte så fort ;)

Hade inte en enda symptom när jag väl blev gravid (efter att ha vart skengravid i 7 månader) utan de första jag reagerade på var magen och något inom mig som sa att nu tog de sig. Dagarna innan BIM så visste jag att jag var gravid, en skum känsla som jag (såklart) aldrig känt förut.

När jag fick missfall 05 trots p-medel kände jag ingenting. Hade säkert kunna gått länge i den graviditeten innan jag upptäckt det :crazy:

Efter en vecka eller så.
Det värsta gick över runt v 12

Kan fortfarande ha lite känningar ibland.(v19)

Tillhör den skaran som har sluppit ömmande bröst under en längre period. Kände nog av det i två dagar och då samma känsla som inför mens. Det var nog ungefär en vecka efter befruktning.

Mådde däremot illa i princip från första stund:( Och det höll i sig i åtta veckor innan det släppte.

Första 2 månaderna av min första graviditet fick min man inte röra dem för de gjorde så :devil: ont. Andra graviditeten ömmade de inte alls

Det här minns jag så väl, det var mitt första graviditetstecken. Mensen var inte att lita på, hade inte haft den på nästan tre månader. Efter att brösten ömmat i en vecka så testade jag och nu såhär efteråt vet jag att jag då var i vecka 6. Alltså började brösten ömma vecka 5 så ganska omedelbart alltså, man kan väl säga att man kan testa positivt från vecka 4 kanske? Höll i sig 1-2 månader, minns inte riktigt.

Jag testade positivt bara några dagar efter förväntad mens, och då hade mina bröst redan vuxit ur BHn och gjorde skitont :eek: Jag undrade vad det var då, om jag kanske hade nån hemsk PMS, men sen insåg jag när plusset kom fram :love:
Efteråt nu har de inte ömmat direkt, och de växte inte mer när mjölken rann till (gudskelov). Men OJ vad less jag är på dessa cisterner :mad: Vill ha tillbaka mina gamla bröst !!

Dom började nog ömma redan efter 1 vecka eller så och jösses vad dom växer hadde innan stor B-liten C nu e dom klart D :o
Dom e jätte ömma fortfarande och gick in i vecka 8 i går.

Med ömmande bröst hur menar ni då?
Hela bröstet, eller?
Märkte igår att min ena bröstvårta ömmade.Och i dag har båda börjat ömma:crazy:

Kan det vara ett tecken på grav.?
Jag skall ha/haft ÄL nu.

Ömmar bröstvårtorna så kanske du har ÄL nu? Det tar ju lixom några dagar för det ev. befruktade ägget (antar ayy du är under 25 år. Då är chansen att du blir gravid om ni har sex vid ägglossningen 40%)

Jag är 24 år gammal.

Enligt äl test på nätet så skall jag var som mest fertil under 13 juli till 18 juli.

Jag har aldrig haft ont i bröstvårtorna tidigare.Det är därför jag undrar om någon annan också har haft det under grav.

Tycker mina bröstvårtor vart lika känsliga eller vad man ska säga före graviditeten, under graviditeten, under amningen och efter amningen.

Jag tror antingen har du ÄL, eller så har du klämt för mycket på dem (med tanke på alla trådar som du bombat buke med på senaste tiden :angel: )

Jag har inte klämt på dom mer än vanligt.

Och usräkta att jag är frågvis:grin:

Liknande trådar

Gravid - 1år Vi har börjat potträning lite smått. Pottan vi har är lite för låg fram, så det blir mycket kiss utanför även om man försöker hålla ner...
Svar
6
· Visningar
558
Senast: Imogen
·
Hästvård Hej! Jag har en tvåårig Irish Cob kille som haft en hovböld och var hos veterinär för snart 3 veckor sen där de spräckte hål på bölden...
Svar
4
· Visningar
460
Senast: Freazer
·
Gravid - 1år Är det någon som har/haft hörselkåpor till en bebis på 3 månader? Vilket märke och hur har passformen varit? :) Det är ingen...
Svar
10
· Visningar
404
Senast: VLMF
·
Gravid - 1år Fick efter min tredje graviditet åderbråck på ena benet, inte särskilt mycket. Men det har blivit mer och mer hela tiden sedan dess, nu...
Svar
10
· Visningar
774
Senast: Humla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama