OMG, därför har jag inte hamster!

Sv: OMG, därför har jag inte hamster!

Ahahahahahaahahaha xDDDDDDD
JISSES AMALIA! Vilken stackare! :love:

jag verkar inte tröttna på den heller, har sett den 10 ggr i rad nu.. skrattar lika nöjt varenda gång den tappar greppet och flyger runt och ur :D

Skulle vilja ha lite mer ljudeffekter tror jag :D

D var väl fan inge kul. Folk som skrattar åt djur som gör illa sig (eller skulle kunna gjort) ska fan inte ha några:mad:

hur katten skulle hamstern kunna göra illa sig? dom har juh inbyggt krocksystem iom den lätta kroppen och tjock päls, och dessutom är det tjockt med spån, hamstrar är tåligare än vad DU tror.. tyckte ni inte att de va kul så skit i att svara, hamstern gjorde INTE illa sig.. isf hade jag väl FFS inte lagt upp den..

jag jag blir förbannad på dumma kommentarer som är helt onödiga..

"tänk om det hade varit en häst, och den hade landat på ett staket och brutit ryggen" men så var det liksom inte.. jag har kompisar som haft hamstrar och det är det segaste tåligaste friskaste husdjuret jag nånsin stött på, där andra sjur skulle brutit sönder sig klarar sig hamstern utan en skråma (inklämd bakom garderob, fall från bord ner på trägolv, gallerdel av bur nerramlat på den, fall från trapp(2 m) ner i tvättkorg vidare till golv.. OBS alla saker var olyckor) mina marsvin hade inte karat av något av dom där olyckorna.. inte ens en kanin skulle klara det gissar jag på..

Jag har haft hamster så jag vet att dom är tåliga. Men jag står fast vid att jag inte tycker att en sann djurvänn skrattar åt djur som "gör misstag"!:smirk:

Du får räkna med att på ett forum tycker inte alla som dig och vissa berättar det tom för dig. Tål du inte d är det nog du som inte borde skriva.

jag tål det, det är bara så onödigt..

man får inte skratta åt någonting som ett djur gör enligt dig? för en häst som flemar gör juh det inte för att den ska se rolig ut eller hur = absolut inget att skratta åt..

Haukur skrev:
D var väl fan inge kul. Folk som skrattar åt djur som gör illa sig (eller skulle kunna gjort) ska fan inte ha några:mad:
Lite humor får man ha så länge ingen skadas

Fast den där hamstersorten är skoj för dom är ju aktiva även dagtid :)
Jag saknar mina robbar när jag ser det där.
Mina robbar sprang dock inte i hjulet för dom ansåg att det var till för att sova i och byggde "bo" där :D

robbar, är det en speciell hamsterras? den såg juh lite annorlunda ut än mina polarens guldhamstrar, men jag är inte så hemma på det där.. deras hamstrara var hemska, bet och kissade gjorde dom.. och sov hela dagarna i toalettrullar.. :D

Roborovski är den minsta arten av hamster som man har som tamhamster.
Blir ca 5 cm stora.
Snabba som attan är dom men biter väldigt sällan oss människor hur rädda dom än är.
Hade en som var så tam så stoppade man ner handen klamrade hon sig fast och vägrade släppa den :love:
Robbebeisar är yttepytte så och söta *saknar*

oj, det var inte stort det eller, vad händer om man tappar bort dom? eller om de kilar in sig i elementet eller så? och vad har man för bur då? en sån där plastbubbla med minihål?

Akvarium, terrarium eller duna bur är bra.
Dom rymmer inte om du inte lämnar buren öppen som dom kan komma ut och hoppar inte ur handen som guldhamstrar kan göra.
Inte heller biter dom om man håller händerna om den så den är inte så svår att hålla överlag.
Som en mus som inte bits ungefär.
Däremot kan dom vara lite svåra att fånga in i buren innan man hittat det rätta knycket :D
Snabbhet är deras förnamn :p

Det verkar bara vara du som tar illa vid dej.
Själv tycker jag att det var lite småkul :) Inget gapskratt som hos trådskaparen men i alla fall.
Om hamstern hade dunkat ner i asfalt och skadat sej hade jag däremot kanske tyckt att det var mindre kul men den här såg inte ut att ta någon skada.

Men jag ska se till att hålla tillbaka skrattet nästa gång jag ser något kul och först tänka efter om du kan ta illa upp.:smirk:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 854
Senast: Tofs
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
8 156
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Denna vecka stod det två ridlektioner på schemat – en på ridskolan och en på privatlektionsstället vid världens ände. På ridskolan blev...
Svar
0
· Visningar
959
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så var fyra dagars ridkurs avklarad. Och det var väl den mest självförtroendesänkande ridaktivitet jag har gjort på länge. Till och med...
Svar
0
· Visningar
1 159
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama