Z

zanne

Hej, jag har en liten shettis som har varit ganska sjuk innan jag tog över henne.Efter sista 2 verkningarna har hon varit ganska ömfotad och det har varat ca 2-3 veckor efter verkning. Vad kan det bero på? Det är inga förändringar i foder eller annat. Och hon har mått bra i ca 2½ år nu. Hovslagaren tycker det inte är så farligt men han har inte sett henne dagen efter verkning och tar inte det på allvar. Tror inte själv det beror på fång.
Foderstaten är mycket noga uträknad och följs. Annars är hon pigg och beter sig som vanligt.

Sv: Ömfotad

För hårt verkad ?
Du "tror" inte det beror på fång, men VET du att det inte beror på fång ?
Hästen kanske behöver ha skor ?
Hej från hambo

Heej, kan kanske vara verkningen, ska kolla det. Fång, hon har ingen puls, varma hovar, avlastar ej och går bättre på mjukt underlag. Och jag tror inte hon har fång 2 veckor efter verkning och sen går det över, två gånger i rad. Där av tror jag inte det är fång men kan ju inte säga det till 100%, har haft telkontakt med vet- som är just nu överbelastad med akut jobb och tycker att inget tyder på fång och h¤n kommer ut så fort det bara hinns med. Ingen mer som kan säga vad det kan tänkas bero på?
:)

Instämmer,,,, jag tycker du ska överväga att byta hovslagare....
Det tyder ju absolut på att hon är för hårt verkad :(

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 748
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 348
Senast: Castellini
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 679
Ridning Hej! Har fått ett problem med min medryttarhäst som jag skulle vilja reflektera lite om! Jag har ridit min medryttarhäst i 4 månader...
2
Svar
22
· Visningar
6 765
Senast: yamyam
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar