Ömfotad..

KopparbergsEmme

Trådstartare
..Min bebis är uppvuxen på sand och gräs. Har nästan aldrig satt foten på nått hårt förutom i stallet.

Nu måste hon gå poå grusväg till och från hagen, vilket har resulterat i att hon är jätte ömfotad, hur länge ska jag stå ut med detta? Känns lite trisst att sko henne vid ett års ålder... Och så känns det som att hon borde väl vänja sig..? vad säger ni?

Sv: Ömfotad..

De brukar vänja sig, men gör det försiktigt.

Alltså, börja gå korta bitar på släta grusvägar, och undvik de med stora stenar. Är vägen till hagen "vass" kanske det går att kratta av en bit under en period så att den blir slätare, för hästens skull?

Sv: Ömfotad..

Nä jag anser inte att den är speciellt vass, inte så mycket grus..mest hårt, sen lite asfalt...

Jag hopaps också hon vänjer sig, som det är nu går vi inte mer på väg än till hagen, vill inte att hon ska koppla ihop att vara ute och grejsa med att det gör ont, så vi håller oss till åker då :)

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
5 010
Senast: Mia_R
·
Hästvård Hej! För er som följt min tråd "Problem att rida ut" vet att jag under hösten haft stora bekymmer med min 26 år gammla ponny. Han har...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 715
Senast: Soffan74
·
Gnägg Lite bakgrund: Är 18, snart 19 år och har alltid hållit på med hästar och min mamma lika så. Vi hade lite olika hästar under min...
2
Svar
29
· Visningar
7 962
Senast: Trissa
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 828
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka