Ombyggnation av fågelbur :D

DarkInNight

Trådstartare
Går nu i tankarna att bygga om min fågelbur då jag upplever det att det är lite för trångt till fåglarna. (12 st zebrafinkar).

såhär ser buren ut fr början.
fgelslottet.jpg

fgelbur.jpg

ritat
fgelburtekning.jpg

förslag 1. ett enjkelt tak. Såga ut taket på befintlig bur så de kan flyga upp . bara göra stommen och sätta på nät. enkelt, men blir det snyggt??
fgelburtekningpbyggnad1.jpg

Andra förslag eller funderingar och tankar??
Fungerar det inte att bygga ut så måste jag nog ta mig en funderare på att flytta ut ett eller två par ut ur buren. och det vill jag helst inte.

så fram för enkla snygga och framförallt bra ideer nu! :banana:

Sv: Ombyggnation av fågelbur :D

jag fortsätter med funderingarna. . .

här kommer ombyggnad förslag 2. men tycker själv att det ser fruktansvärt tråkigt ut!! enkelt men tråkigt.
Men, man använder utrymmet bättre, =fåglarna får mer att flyga på än "trekanttaket" i förslag 1.
fgelburteckningpbyggnad21.jpg

Lugn och fin nu....... ;)
Det är ju trots att Påsk, och då kanske folk inte har så mycket tid att sitta här. :angel:

Jag tycker att dina egna förslag är superbra. :)

Lugn och fin nu....... ;)
Det är ju trots att Påsk, och då kanske folk inte har så mycket tid att sitta här. :angel:

Jag tycker att dina egna förslag är superbra. :)

påsk och påsk. . . :angel:
alla har väl tid att sitta här . . . helst när man egentligen borde plugga inför tentan nästa vecka. Men på något sätt känns det mer lockande att sitta och rita på fågelburar istället. . . :angel:

ännu ett till
fgelburteckningpbyggnad41.jpg

sen så har jag röret med frön till vänster i buren. och man fyller på det ovanifrån, från utsidan buren, därför måste jag ha golvet kvar där. och kanske sätta en låda där över. Som man får plocka bort varje gång man fyller på med maten (och samtidigt städa låda från bajs).
Alltså måste jag fixa en dörr/öppning på påbyggnaden. Då går trekantpåbyggnaden bort, blir så krångligt att bygga med sneda dörrar. :angel:
fgelburtekning12lda.jpg

påsk och påsk. . . :angel:
alla har väl tid att sitta här . . . helst när man egentligen borde plugga inför tentan nästa vecka. Men på något sätt känns det mer lockande att sitta och rita på fågelburar istället. . . :angel:

Usch ja! Vem borde inte plugga *suck* har en MEGAkomplettering att ta tag i... men det känns lagom lockande just nu..

Tycker det sista förslaget är bäst! Snyggt & praktiskt!
Fin bur förresten!

kom på en bra till sak. påbyggnaden måste kunna tas bort! hur ska man annars få ut hela åbäket om man skulle flytta!! blir att köpa spännen så man kan spänna fast buren med påbyggnaden.

Usch ja! Vem borde inte plugga *suck* har en MEGAkomplettering att ta tag i... men det känns lagom lockande just nu..

Tycker det sista förslaget är bäst! Snyggt & praktiskt!
Fin bur förresten!

bukefalos är inte bra för studerande alltså :angel:

ja jag känner också att sista var snyggast! inte lika stelt och tråkigt.

tack. buren är ett hemmabygge det med, vad gör man inte som fattig student och vill ha en stor bur för fåglarna, men inte har råd med voljärer fr affär :idea:

nu har jag målat klart tror jag.

Passade även på att måla till en till ombyggnad.
Hade gärna haft kanin underst, då får han större bur mot vad han har nu, och så slipper vi hans kaninbur i ett hörn.
Sen, så vill jag även skaffa vaktlar inom en framtid, och de ska bo på botten av fågeldelen. Såg nu att jag glömt rita dit en öppning så de kan traska mellan höger och vänster-delen, men det ska sågas upp sen.

Vill även såga ut hål på högra väggen både för kaninen och fåglarna, och sätta nät för, blir lite ljusare då för dem.

Så här vill jag alltså att det ska bli. Vad tycks?? :D
fgelburvaktelpbyggnadkaninmnt.jpg

Får se vad sambo säger när han kommer hem :D

Jag kan inte mycket om fåglar, men jag tycker buren ser verkligen jättefin ut! :D Och dom får ju mer utrymme så det är ju bara bra ;)

Tack! :)

Ja jag tycker att alla burar (för alla djur) är bättre ju större de är!!:banana:

Hoppas verkligen jag kommer orka bygga det också, och inte bara i fantasin :angel:

Istället för att starta ny tråd så fortsätter jag här.

Det blev ingen ombyggnation, vi flyttade till hus istället, och byggde om ett rum till djurrum med stor "fågelbur" :D

så här blev det:
ca 3-4 m x 2-2½m

fgelburenirummet.jpg

Men som synes har jag svårt att inreda vid väggen till fönstret. Några tips och förslag?
Det är betongväggar i huset, så man borrar inte hur som helst.

Ska senare bygga en voljär på utsidan av huset, så de kan flyga ut genom fönstret och sitta i en voljär utomhus :). sommartid alltså

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har flyttat nyligen, och med det lämnat katternas innätade altan. Bor numera 4 våningar upp och har en gigantisk balkong - den ska...
2 3
Svar
41
· Visningar
14 866
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar