Om ni skulle tvingas...

Sv: Om ni skulle tvingas...

Katt. Skulle definitivit inte lägga ner kattuppfödning till förmån för hästeri. Jag har iofs inte ägnat mig åt aktivt hästeri på några år. :smirk:

näst intill omöjligt val... har tre katter o två hästar... men jag tror nog att det skulle vara hästarn som vann i slutänden... de är ändå de som varit det största delen av mitt liv

Just nu skulle det vara hästen. Men om inte han fanns skulle det bli katt. Skulle aldrig överleva utan katt tror jag.

Katt, utan tvekan. Att få somna med en katt-tass i handen eller ett kurrande precis bredvid sig är underbart. Att när man sätter sig upp på morgonen mötas av ett mjau...

Hästar i all ära, men tiden med en häst är ju tidsbegränsad varje dag. En katt bor man ju ihop med, den kan man träffa när man vill. Dygnet runt.

Just nu har jag ingen häst, men jag har en katt.
Jag skulle aldrig i mitt liv lämna bort honom för en häst, alltså blir det katt.

Katt, jag skulle alltid kunna vara medryttare på en häst. Finns inte riktigt samma möjligheter att ha en katt på foder.
Dessutom är de ett ovärdeligt sällskap och mitt favoritdjur.
Jag älskar mina katter mer än min häst.

Eftersom jag inte längre tål hästar, så kommer jag inte att skaffa häst igen.
Så det blir katt.

Eftersom jag inte längre tål hästar, så kommer jag inte att skaffa häst igen.
Så det blir katt.

Utanför ämnet, men har du provat american curly? Jag är jätteallergisk mot hästar men tål american curly hur bra som helst. Har dock inte riktigt plånboken att köpa en.

Nej, jag har inte det. Det kanske skulle fungera.
Men tyvärr är jag känlig mot både hö och damm dessutom, så stallmiljön i stort är ingen höjdare.

Jag funderar på att gå i behandling för att "pressa allergin över gränsen", men jag är lite rädd för det.

Katt skulle det bli, haft katt hela livet och skulle få abstinens annars, aldrig haft egen häst och man kan ju fortfarande vara medryttare i så fall :angel:

Katt, utan tvekan. Jag har inte haft egen häst på 5 år, och det kommer förmodligen komma fler perioder i livet när det inte funkar att ha häst. Det kräver onekligen väldigt mycket tid och en hel del pengar. Svårt att kombinera med tidskrävande jobb och mycket jobbresor, som det blir för de flesta i min bransch.

Katt, givetvis.
Kan bero på att jag aldrig hållt på med hästar övh, eller är särskilt intresserad utav det heller men haft katt i ett antal år.

Det skulle nog faktiskt bli katt.
Det skulle bli tråkigt att vara utan häst, men katterna har alltid varit mina bästa djurvänner.

Jag har både en katt och en häst. Jag fick faktiskt frågan en gång vilken jag skulle välja om jag bara kunde ha ett djur. Jag svarade då och skulle nog fortfarande svara katten. Katten om jag blev tvungen att välja - just för att han är den som jag har mest intellektuell kontakt med. Han är mycket klokare än hästen och den som påverkar min vardag mest eftersom han bor hos mig, vilket inte hästen gör - hon bor ju inte hemma sas...

nä, och det är just där katten befinner sig för det mesta. På magen när man sitter och läser eller ligger i sängen, i knät när man ser på TV, på armarna när man sitter vid datorn.... en häst i de lägena hade varit rätt jobbigt...

Liknande trådar

Katthälsa Tidigare har jag gett mina katter credelio och har tyckt att det funkar bra. Nu har katterna dock helt gått över till torrfoder och det...
Svar
9
· Visningar
723
Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
459
Övr. Katt Nu är det dags igen! För varje digitalt deltagande skänker Agria 10sek till katthem. Ska ni vara med? :) Jag tänker filma Kim imorgon...
Svar
2
· Visningar
204
Senast: Glimra
·
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
460
Senast: KeeNine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama