Om ni fick en hopp o en dressyrsadel

cactuspower

Trådstartare
Om ni skulle få välja och vraka och få en hoppsadel respektive en dressyrsadel vilka sadlar skulle ni då välja och VARFÖR?
Mycket nyfiken! :bump:

Sv: Om ni fick en hopp o en dressyrsadel

Amerigo :love::love::love::love::love:

För de är helt enkelt BÄST.. så många bommar att man hittar något som passar, utmärka sadelutprovare.

sadlnarna har ett fast pris så det inte skenar i väg ( okej det e väll högt redan)

skulle ALDRIG använda mig av anndra sadlar en vad Ridin har i sitt lager :bow::bow:

hopp - en butet, otroligt skön att rida i...
dressyr - jag är hoppryttare ;) men hade en kentaur M någoting dressyrsadel som va mjuk och satte en i en bra sits.

Jag är förtjust i Frank Baines och lite smått nyfiken på Globus CliC CC

Så jag får väl säga:

Hopp- Frank baines
Dressyr- Clic CC (annars samma som ovan)

Glömde skriva varför ;)

Frank Baines är en otroligt fin sadel som är jätte skön att rida i.Varför jag gillar Globus sadlarna vet jag inte riktigt, har bara sett på bild en sålänge :p

Hopp....nja....vet inte. Albion K2 alt någon prestigemodell med stora stöd.

Dressyr....County :love: alt Prestige Leonardo el Doge.

Utan att ta hänsyn till passform för hästen. Annars så passar prestige bra på henne...

//Alice

jag skulle välja en equipe, för att dom är bara så :love:

dressyr, ingen aning, den jag har nu kanske. rider aldrig e den ändå

Ända sen jag var liten (dvs typ 7 år) och jag såg en Cobra dressyrsadel på en mässa på ultuna, uppsala, så har jag drömt om en sådann sadel. den var bara så estetiskt vacker :D
Annars skulle jag gärna vilja ha en Jeremy-sadel. Gediget hantverk.

Hoppsadlar är jag inte så inne på, men en county skulle inte sitta helt fel. Eller butet.

Jaguar dressyr (eller hermes) Så himla SKÖNA SADLAR :love:
Prestige Hopp för att dom är så sköna och ger bra stöd :love:

Dressyr - Eftersom jag är heeeeeelt frälst i bomlöst får det väl bli en FreeForm (om den räknas som dressyrsadel), annars skulle jag gärna vilja ha en Wellington Greenline eller en Wintec Isabell Werth med ullstoppning.
Varför? FreeForm - Gillar bomlöst helt enkelt, och tycker att FreeFormen verkar vara en jättehärlig sadel att rida i.
Greenline o Isabell - Tycker att dessa sadlar verkar trevliga både ur häst- och ryttarsynpunkt.

Hoppning - Stübben MF Hopp Special, gillar den, bra stöd och snygg design.

Dressyrsadel - Hermes (så snygg! Har däremot inte provsuttit... men för närmare 50 000 måste den väl vara bekväm...) Frank Baines Elegance, Stubben Maestoso eller Avalon.

Hopp - Stubben Siegfried CS, Prestige flatback (vet inte vad modellen hette, den var iaf helt lagom med stöden och jag satt helt perfekt i den)

Jaguar rakt igenom!
Har en jaguar xkc dressyr, och skulle gärna byta min butet mot en jaguar flatback monoflap

DRESSYR:

Helt klart en Prestige Leonardo. Den är helt sjukt skön, hjälper mig dessutom att få en korrekt sits eftersom jag är hoppryttare i grund och botten har jag ofta den där lätta sitsen och rider ngt framåtlutad.

Men i den här sadeln går det inte sitta fel. Kanon skön!

HOPP:

Ingen aning faktiskt, det finns så många hoppsaldar med olika funktioner så jag blir aldeles vild. det är så många jag vill ha. Men jag vet ju ej om dom passar min hästs rygg eller mej så jag vet faktiskt inte.

Jag skulle välja en County dressyr. HAr en sån'. Den sitter jag bra i och den är mjuk. Har provat en rad olika, men Countyn är bäst.

Hoppsadlar har jag inte provat så många men Stubben är ok. Butet också. Jag gillar inte Prestige men det är ju individuellt.

Hermes eller spirig!
Jaguar har jag redan..

cactuspower skrev:
Om ni skulle få välja och vraka och få en hoppsadel respektive en dressyrsadel vilka sadlar skulle ni då välja och VARFÖR?
Mycket nyfiken! :bump:

De som passar bäst, utseende och märke skiter jag i. Det är min häst som det ska passa liksom.

Om jag skulle välja en dressyrsadel skulle jag ta den vi har nu, en Kieffer Marzog. Anledning: äntligen har vi hittat en sadel som passar hästen perfekt och ryttaren får en lodrät sits av den och sätet är lagom storlek osv. :D :love:

Equipe :love: Har suttit i en sån och vilken känsla... Dressyr sadel har jag ingen aning om, sysslar inte med krusiduller ;)

En Jaguar hoppsadel, och en Amerigo dressyr. De är båda outstanding!

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
861
Senast: Lisen82
·
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
1 003
Senast: Tora
·
Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 729
Senast: Edla
·
Utrustning Min kära dam, en 7-årig PRE-korsning på ca 160 cm, är på träningsläger. Hon har verkligen börjat bli fin men då dyker dilemmat upp att...
Svar
6
· Visningar
1 081
Senast: Barret
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31