Tambourine
Trådstartare
...måste man ha tillstånd från ägaren då? Jag menar, kan det bli något krångel när man väl är där och de får reda på att ägaren inte vill?
/Tambourine.
/Tambourine.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tambourine skrev:...måste man ha tillstånd från ägaren då? Jag menar, kan det bli något krångel när man väl är där och de får reda på att ägaren inte vill?
/Tambourine.
Tambourine skrev:Hans flickvän ringde mig nu och sa det, så det jag undrar över är om jag helt enkelt kan ta katten med mig och gå till veterinären med den utan att de stoppar mig i dörren för att jag inte har ägarens tillåtelse.
Betalar veterinären gör hans flickvän eller jag, det kvittar för mig, men den måste till veterinären i vilket fall känns det som...
/Tambourine.
Jo, naturligtvis är det ett brott mot djurskyddslagen att inte ge sjuka eller skadade djur vård, eller att inte låta avliva dem om det behövs. Det kan ju vara bra att känna till om du tar katten till veterinär. Vet har nämligen anmälningsplikt och om h*n bedömer att kattens skador inte åtgärdats inom rimlig tid ska veterinären anmäla detta till djurskyddsinspektör. Du kan alltså hamna i ett lite större dilemma än vem som ska betala kostnaderna för veterinärbesöket. Ja, jag skulle inte heller klara av att låta katten vara, men det kan ju vara bra att vara beredd på innan, ifall.Olinda skrev:Frågan är väl om de inte måste söka vetvård för en katt (vet iofa inte hur skadad den är men 9onde våningen är högt) som skadat sig, om det inte räknas som djurlågeri annars.