Om man vill möblera i retro/50-60talsstil men med

Rie

Trådstartare
en modern touch, vad kan då denna moderna touch bestå av?
Möblerna finns. Ge mig tips!

Sv: Om man vill möblera i retro/50-60talsstil men med

Kanske riktigt moderna lampor? Men det finns ju så fina i 50-talsstil också.

Sköna, färgstarka, underbara, snygga, tidlösa Marimekkotyger Gardiner, kuddar, stolsitsar, en hel våd på en vägg, istället för fonvägg av tapet. Plus en stoooora matta i matchande färg. Inget beige/grå/vitmesigt...

http://www.klaraofsweden.se/webshop/

Jag skulle nog hålla det avskalat i grunden. Ex vitt och stilrent på väggar, stilrena mattor. Sen har du ju retromöblerna och kan lägga till lite detaljer antingen i stilrent modernt eller retro beroende på vilket håll du vill balansera åt.

Är nog lättare att komma med tips om man får se bilder på möbler och rum :)

jag skulle väl säga att tar man bort möblerna så är det väl färgerna som är kvar. Mörka färger med abstrakta och "buffliga" mönster känns 50-60 tal tycker jag. Så skulle man göra det mer modernt hade jag nog valt ett mer nedskalat färgval. Och kanske plockat in mönstren på kuddar och liknande om man nu gillar dom! min far har en hel del 50 tals möbler nuförtiden. Han har allting väldigt avskalat och rent runtom, inte min stil men det gör sig väl tillsammans tycker jag

Liknande trådar

Hemmet Jag har funderingar på att flytta från min lägenhet, eventuellt tillfälligt ett år. Det är av skäl som jag kommer få hyra ut i...
Svar
12
· Visningar
654
Senast: Acto
·
Hemmet Jag älskar dofter. Jag tycker speciellt mycket om tyngre dofter och säsongsbundna dofter. Jag vill liksom inte att det ska dofta...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 301
Senast: LinnK
·
Hemmet Som rubriken säger - jag vill utöka räckvidden på mitt Wi-Fi, helst både inne i huset och så att det räcker ut till stallet. Har idag...
Svar
5
· Visningar
443
Senast: Monimaker
·
Juridik & Ekonomi Finns det nån här som fått minskat eller nollat bostadstillägg pga en sjukförsäkringsersättning? Jag har två cancerförsäkringar som...
2
Svar
33
· Visningar
1 999
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar