Om man tar stoet till en hingst utomlands!?

Cyllene

Trådstartare
Vad gäller då? Vilka papper får fölungen? Vilka hingstar räknas då som godkända? Visst har detta med nya EU-regler att göra? Eller jag kan ha fel...

Jag ska ev ner till Tyskland och jobba i sommar (på hingststation) och kom precis på att jag kanske kan släpa med mig lillhästen ner och betäcka henne! :) Inte för att risken är så stor att det händer - men hingstarna är inte fy skam så man ska aldrig säga aldrig! :angel:

Någon som har koll på vad som gäller?

/C

Är det en godkänd hingst, alltså godkänd i sitt land, så får den väl gröna papper?
Jag vet att om man betäckte sitt sto med Sambesi, så får man ju inte gröna, men Delers gjorde så att dom "importerade" fölen till Sverige och på så sätt fick dom gröna papper. De undan deras ston alltså.

Kul!
ÅK!

Skam att säga, så har jag inte satt mig in i de nya reglerna till 100%.

Men oavsett, så är ju det så mycket billigare där...

Maila asvh och fråga. Jag är lite osäker på hur det funkar om det är ett "svenskt" sto.

Mycket nytt är det att sätta sig in i!
Tala gärna om vad de sa, nyfiken! :D
mvh

Du ska fixa ett ordentligt semesterminne alltså (om det nu är semestern du ska spendera där)... :D

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag behöver skriva av mig om en situation som orsakat väldigt mycket ångest och frustration hos mig på senaste. Det kommer att bli...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
18 545
Senast: Mineur
·
Hästhantering Jag kommer framöver att få hem mitt senaste tillskott, ett föl som då precis avvants. Det är en jättefin fölunge med i Sverige något...
2
Svar
31
· Visningar
3 849
Senast: Amk
·
Avel För en månad sedan förlorade jag ju mitt föl - ett föl som jag tillbringat år med att planera i form av att få mitt sto bedömt (polsk...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
10 566
Senast: axel
·
Avel Jag ska försöka hålla det här så kort som möjligt. Jag bestlutade mig för att ta föl på mitt sto då hon inte riktigt passade i de...
Svar
14
· Visningar
3 438

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka