Om man rider sin häst under ett pass

Evergreen

Trådstartare
med en sadel som passar till 100%, och ett vitt schabrak under, hur ska avtrycken under schabraket från sadeln se ut då? :p

Det ska vara "jämnsmutsigt" under bossor och övrigt där sadeln lägger tryck på hästen. Rent över ryggraden.

Hästens rygg ska även vara jämnt svettig. Är det torra fläckar så betyder det punkttryck om de är under de delar av sadeln som fördelar tryck.

Okej, tack.
Då vet jag att en sadel jag har hemma nu inte passar... för om det gjorde det skulle schabraket se ut så som du beskrev, men nu var det bara smutsigt längst bak och framme vid manken, :p

Men min hest er fortsatt tørr og ren på midten, selv med en bomløs... På hesten min virker det som smuss/skitt fester seg mest på voilocken der der er mest bevegelse, altså lengst bak. Jeg har prøvd tusen millioner saler på han, og det blir ALLTID sånn, så jeg har sluttet å følge denne regelen... :crazy:

Men min vojlock blir skitig över hela utom där ryggraden går.
Sadeln skall väl inte röra sig , den skall väl ligga an överallt och ligga still?

Det blir jo alltid litt mer bevegelse helt bakerst under salen; der hvor den runder oppover liksom... Ingen saler ligger klistret til hesten fra første til siste cm? Hestens rygg har jo heller ikke samme fasong i alle gangarter!

På alle saler jeg har prøvd har det hvertfall vært renest der hvor salen har ligget tettest mot hesten :crazy: Tydeligvis stikk motsatt av det normale...

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Jag undrar vad ni som är duktiga på sadlar skulle säga om hur denna ligger och passar på denna rygg? Jag tycker att kurvan på...
2
Svar
22
· Visningar
1 568
Senast: morgaine
·
Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela...
Svar
19
· Visningar
1 034
Senast: Freazer
·
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
968
Senast: Tora
·
Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
843
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka