Barbabelle
Trådstartare
och bara det behövs det som är mest nött alltså. Vad tycker ni är rimligt att betala för det hos en frisör?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det blir väl samma pris som för en vanlig klipp skulle jag tro? De går ju igenom hela håret.och bara det behövs det som är mest nött alltså. Vad tycker ni är rimligt att betala för det hos en frisör?
Jag betalade senast 390:- för det och tyckte det var rena rånet. Ingen frisör 'måste gå igenom hela håret' om en kommer in och säger 'jag vill bara klippa topparna', däremot är frisörerna jäkligt pigga på att dra fram plattång och allsköns sprayer trots att man har nytvättat hår, rakt hår, och bara låtit klippa bort 2 cm rakt av.
Jag tycker att rimligt pris borde vara 150-200 kr. Inte mer än så. Men den taxan existerar inte. Det är fasen billigare att gå till tandläkaren än till frisören.
Ja men naturligtvis. Jag som inte har en enda frivillig böj på håret hade bara önskemål om klipp rakt av i längder på ca 2 cm, inget mer. Trots detta dras plattång fram, och trots att jag säger "inget fix" så är det ett jädra kammande och finlir bakom huvudet på mig. Det hade kunnat ta 5 minuter max, nu tog det 15 minuter och kostade 390 pickadollar. Det känns som att det alltid dras ut på tiden.Det beror på vad man har för hår. Mitt är tjockt och lockigt. Fungerar inte att bara klippa rakt av
Tycker de ska ha betalt för den tid det tar.
och bara det behövs det som är mest nött alltså. Vad tycker ni är rimligt att betala för det hos en frisör?
Har du testat en herrfrisör? De borde kunna fixa det till det priset.Jag betalade senast 390:- för det och tyckte det var rena rånet. Ingen frisör 'måste gå igenom hela håret' om en kommer in och säger 'jag vill bara klippa topparna', däremot är frisörerna jäkligt pigga på att dra fram plattång och allsköns sprayer trots att man har nytvättat hår, rakt hår, och bara låtit klippa bort 2 cm rakt av.
Jag tycker att rimligt pris borde vara 150-200 kr. Inte mer än så. Men den taxan existerar inte. Det är fasen billigare att gå till tandläkaren än till frisören.
Jag har axellångt hår och går normalt till en annan salong i samband med färgning/slingor men den här gången ville jag bara klippa de där ynka centimetrarna innan jul och gick in på en dropin på stan. Definitivt ovärt de pengarna, så jag håller mig nog till klippning på 'min' salong i fortsättningen i samband med annat. Och behöver jag klipp däremellan så får jag be någon vän göra det.Har du testat en herrfrisör? De borde kunna fixa det till det priset.
Ett par herrfrisörer i mitt område tar 150 kr för en klipp och har bara drop-in. Tar ca 5 minuter. Kolla upp hur det ser ut hos dig.
Jag hade likadant hår som du, så jag tog fram saxen och sa till min man -Klipp! Sen kanske jag fick jämna till lite fram , men det var ok.Ja men naturligtvis. Jag som inte har en enda frivillig böj på håret hade bara önskemål om klipp rakt av i längder på ca 2 cm, inget mer. Trots detta dras plattång fram, och trots att jag säger "inget fix" så är det ett jädra kammande och finlir bakom huvudet på mig. Det hade kunnat ta 5 minuter max, nu tog det 15 minuter och kostade 390 pickadollar. Det känns som att det alltid dras ut på tiden.
Jag hade likadant hår som du, så jag tog fram saxen och sa till min man -Klipp! Sen kanske jag fick jämna till lite fram , men det var ok.