Om HANEN inte vill???

Sv: Om HANEN inte vill???

Det finns säkert många olika anledningar. Vi har dock haft en Schäfer som visade NOLL intresse för tikar. Han var fin, med bra stam och bra meriter men var inte ett dugg intresserad av att föra sina gener vidare tyvärr.

Han var varken osäker, ranglåg eller annat liknande.

Jag vet dock om hanar som inte vill para om husse/matte är i närheten, pga sin låga rang.

Det finns säkert många olika anledningar. Vi har dock haft en Schäfer som visade NOLL intresse för tikar. Han var fin, med bra stam och bra meriter men var inte ett dugg intresserad av att föra sina gener vidare tyvärr.

Han var varken osäker, ranglåg eller annat liknande.

Jag vet dock om hanar som inte vill para om husse/matte är i närheten, pga sin låga rang.

ok, kan det bero på stress oxå då kanske?
ja e intr av en hane men där uppfödaren säger att han inte är intr av att para tyvärr:(

Kan säkert vara stress också. Det finns nog dussintals olika anledningar, kan jag tänka mig.

Vissa har säkert bara väldigt låg drift, och det är ju egentligen inte önskvärt enligt mig. Inte för hög heller, förstås.

Det finns hanar med för låg sexdrift. Det var ju någon här på Buke som hade Svensk Lapphund som sa att de hade generellt så låg könsdrift att det började bli ett problem inom aveln.

Hum, vet hon det?
Eller det är svepskäl för hon inte vill para din tik?

nej det är inget svepskäl.. känner henne väldigt väl och jag har även fått erbjudandet att köpa honom innan, precis när han kom till sverige, men hon ville använda honom först till sin och då hade han inget vidare intr.
Och det verka sitta i.:(

Han dreglar efter tikarna och slickar lite men inget mer

Hej!

ville bara berätta att jag slog slag i saken och köpte denna pojken trots den "låga" könsdriften.. Ja tänkte att han ska inte behöva få flytta runt bara för att han inte "vågar" eller ville para tikar. Han Har nu bott hos oss ett tag och nu e det :devil: inga problem me driften :eek:
Han har tidigare bara slickat lite och dreglat sen har han gått därifrån... Han fick gå ihop me min ena tik hela löpet igenom och från dygn 17 och framåt så har han varit VÄLDIGT intr.
Tanken va att denna hane skulle användas till henne och parade han så fick han mer än gärna göra det men ville han inte så letar vi inte efter fler hanar till henne då hon är inne på sitt femte år nu.
Han parade dygn 17 sen hade vi inte möjlighet att låta dom gå mer ihop då min mamma blev dålig och vi så klart ville ha full koll på det hela.

Blir det valpar så är det väldigt välkommet:love: men annars får det vänta ett tag till.

Nu så här i efterhand så känns det på ngt sätt som att allt handlade om stress/osäkerhet. Men när han kom till oss så har han blivit lite större för varje dag och han blir bara trevligare o trevligare.

Jag vet inte hur stor chansen är att det blev ngt vid denna parning på dygn 17 men jag håller tummarna:bump:

Kan det inte bero på att man har för bråttom ibland. Vissa hundar kanske behöver mer tid på sig för att vilja.

Hoppas det blir nåt! :)

Kan det inte bero på att man har för bråttom ibland. Vissa hundar kanske behöver mer tid på sig för att vilja.

Hoppas det blir nåt! :)

Så kan det säkert vara. Han har funnit ro med mina tikar i allafall så nu håller vi tummarna =) jag vet inte riktigt hur det gick till på det förra stället och varför han inte ville men hos oss har driften inte varit ngt problem i allafall:o

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Vi är på G att köpa en gråhundsvalp, hane. Namnet som är på sambos topplista är Zigge, Sixten, Viper, Tikka, Scott eller Spike...
2
Svar
22
· Visningar
1 551
Senast: Sel
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
1 032
Senast: Rosett
·
Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
1 072
Senast: _Taggis_
·
Hundhälsa Har en tik och en hane sedan några år tillbaka. Ikväll lyckades de smita ihop och para sig! De hade precis lugnat ner sig lite, i en...
Svar
14
· Visningar
1 783
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka