Om er hund hade ett jobb...

Sv: Om er hund hade ett jobb...

i dag har min hund varit sällskaps herre på ett ålderdomshem.. inte hans drömjobb kanske.. men bättre än en rätlevnadsmagister hemma ( åt katterna ) :D

men lite nöjd och stolt var han när dagen var slut :smirk:
 
Sv: Om er hund hade ett jobb...

Min goldentik skulle nog vara provsmakare eller brevbärare. :D

Hon älskar allt som går (och inte går!?) att äta och älskar att bära post! :rofl:
 
Sv: Om er hund hade ett jobb...

Få se nu...

Röda cockern skulle definitivt tillverka pappersströ, sedan har jag en cocker som skulle jobba i hemtjänsten med att hjälpa, fixa, dona och trösta. Springern skulle jobba på fritids och münstern som mannekäng (anorektiker som gillar att strutta på utställning :rofl: )

Gammel cockern skulle vara en grinig gammal tant som satt på en bänk och klagade på ungdomen av idag, och i andra änden på bänken skulle den tyska jaktterriern sitta och gnälla över samma sak + gamla griniga kärringar :D Runt bänken skulle cockervalpen springa i hundranittio och passa på att pussa och krama gamlingarna emellanåt, och de skulle muttra men inte misstycka egentligen :p

Mvh,
Duvan
 
Sv: Om er hund hade ett jobb...

Valpen skulle passa som clown lr akrobat på cirkus. Hon håller alltid på å studsa runt här hemma. Lr så skulle hon kunna extraknäcka på Kolmården som känguru.

Mulle hmm.. ja.. klätterställning för valpar kanske.. eller som säng och kuddprovare
 
Sv: Om er hund hade ett jobb...

Nadja skulle vara lekledare på kollo. Hon är otroligt lekfull och vaken av sig och tycker att det är viktigt att alla är med på hennes små upptåg. Samlad grupp ska det vara, alla får vara med och man ska ha så roligt som möjligt.
 
Sv: Om er hund hade ett jobb...

Min Smulan jobbar som mat tiggare på helikopterföretaget där jag jobbar, när hon inte tigger mat av piloter och tekniker så sover hon gott i sin bädd under mitt skrivbord :love:
Ni skulle se hur fjantiga machopiloter kan vara när det kommer en liten söt vovve :angel: :angel: :angel:
 
Sv: Om er hund hade ett jobb...

Gnussan skulle passa bra som dammsugarprovar-förberedare. Eller blomjordstestare.
Även inredningsarkitekt kunde gå. Skor på underliga ställen är specialiteten. Men även raggiga stolsben-looken kan hon fabricera.
Skugga favoritmänniskor är hon också bra på. :)

Hon skulle däremot aldrig funka som dagmatte (hundar kan vara skräckinjagande på närmare håll än en gatbredd), eller som jakthund (en hare, vad tjatar du om matte, jag ser den, och? :confused: ).

/Häxan :devil:
 
Sv: Om er hund hade ett jobb...

Jag har haft lite hundar genom åren och den här tråden var skoj..då jag kom att fundera på vad de olika hundarna skulle kunna tänkas ha för arbete :rofl:

Labbe pojken vi hadde hadde nog gått under en galen polskbärplockare...han åt mägder med blåbär i skogen under turerna i skogen..

setter mixen hadde varit rysk ubåt.. dels för att han älsade vatten och simmade gärna under ytan..dykare kan oxå vara ett alternativ..

Gammel tanten..hadde antagligen varit badvakt.. simmar som en tok och skäller som en galning om någon förvinner under ytan.. spelar ingen roll vad som försvinner under ytan..allt kan räddas ..oavsett om det är en sten eller en människa.

Nuvarande tösen hadde antagligen varit spaningsledare åt FBI.. kan sitta i timmar och se ut genom varadagsrumms fönstret..varnar övriga i timet on nått kontigt händer så som farlig post genom hålet i dörren..Dessutom gör hon upptåg väldigt "planerat" allt ska ske på ett vist vis och hon är omständig som få..Dessutom gömmer hon hemliga dokument så som "räkningar,strumor, ben, mm" sådant som almänheten kan ha skada av att få reda på :D Dessutom så söker hon igenom alla nya platser och människor som om platsen eller personen vore synnerligen misstängt.Och skulle det visa sig att personen är underlig i hennes ögon påbörjar hon ett spaningsuppdag på personen i fråga med en otrolig spanings teknik..hon släpper inte personen med blicken..och svansar efter på avstånd mycket försiktigt för att inte bli upptäkt. :p
 
Sv: Om er hund hade ett jobb...

Min schäferpojke jag hade skulle nog ha varit skogsarbetare då han var mer eller mindre pinn-galen. Kunde springa hur länge som helst med en pinne i munnen. Ju längre desto bättre! :D

Mina föräldrars lagotto skulle nog vara renhållningsarbetare då hon rensar rabatter och trädgårdland på kattskit! :eek: Även annat nämnbart och onämnbart slinker ner....ju äckligare desto godare. :o :eek:

//Alice
 
Sv: Om er hund hade ett jobb...

Isländska fårhunden skulle nog avstå att jobba som vallhund och hellre vara målvakt. Eller polis, för det skall vara ordning på torpet, men helst tillsammans med en ridande polis då, för att hänga med hästen är det bästa han vet. Väktare skulle han nog också kunna tänka sig. Här får inte främmnade kattor, harar, konstiga gubbar, rådjur och annat löst "folk" komma som de har lust.

Stora leonbergern skulle vilja ha jobb på dagis, vara klätterställning och slicka ren alla ungar i ansiktet när de ätit :D Eller jobba på kattpensionat och ta hand om föräldralösa småkissar. På fritiden skulle han nog vilja jobba som nu och vara en stor läskig vakthund och bita bovarna i röven :D samtidigt som han med glädje intensivt välkomnar de med rent mjöl i påsen. Så ung som han är, bara året, är han redan fena på att avgöra vad vissa har i sinnet.
 
Sv: Om er hund hade ett jobb...

Härlig fråga :D :bow:
Min lille pojk skulle antagligen bli psykolog :D Hahaha!


"Om Gud skapade mig så skall jag inte behöva buga och be för honom. Han får faktiskt stå för vad han har gjort!"
 
Sv: Om er hund hade ett jobb...

Kul tråd!!

Han skulle inte jobba. Han skulle vara en sådan där rik knösus som bor på sin stora gård mitt i skogen och skäller och hotar allt och alla som kommer i närheten av hans mark. Han skulle gladeligen och outtröttligt patrullera sina marker och skrämma både djur och människor! Han skulle bli gammal som gatan men väldigt ensam. En och annan kvinna skulle han nog ha i sitt liv men de blir inte långvariga. Någon större kvinnokarl är han inte! :D

/Timsetim
 
Sv: Om er hund hade ett jobb...

På dag tid skulle han nog vara pesonlig tränare åt nån hyperaktiv träningsnarkoman, gärna långdistanslöpare.

På natten skulle han nog vara på ett barnsjukhus och ge trygghet till hans andra passion här i livet, barn. Hämta nappar och snuttefiltar som de har tappat eller bara vara varm och gosig i sängen...... :smirk:
 
Sv: Om er hund hade ett jobb...

Gammal tråd, jag vet. Men jag tyckte den var rolig så det skadar nog inte att återuppliva den.

Min gammelgubbe skulle vara en glad pensionär som stod nere vid konsum och pratade skit med gubbarna när han inte var ute på filosofiska promenader eller satt på pizzerian och njöt av god mat. :D
 
Sv: Om er hund hade ett jobb...

Ojojoj... :o vart ska jag börja?

Vi börjar med Shih Tzu:na

Cocky: helt klart en äldre lugn dagisfröken, något mesig som låter småbarnen köra över henne kanske :p

Spiken: polis eller väktare, ordning ska det vara annars får du stryk!

Fabbe: kriminell... :crazy:

Flamman: svårt! kanske skulle hon på dagarna vara en framgångsrik vacker affärskvinna som på nätter är medbrottsling till sin bror Fabbe :angel:
Babsan: dagmamma, lätt!

Ester: skolfröken? Lära små barn att läsa och skriva men inte hur man uppför sig ;)

Doris: HAHAHA! HUNDARNAS EGEN NAOMI CAMPBELL! riktig diva som ser ner på dig om du inte har en årsinkomst på ett antal miljoner/miljarder och som slår skiten ur dig om du kommer med kaffe UTAN socker och grädde i!

Sen så tar vi de stora

Disse (pointer): försäljare :smirk: han kan sälja dig allt med sin glimt i ögat och övertygande min!

Lins (pointer): han skulle vara utvecklingsstörd och gå på bidrag... eller ha någon form av tvångsbeteende så att han skulle vara helt oförmögen att kunna leva ett normalt liv... :angel:

Ozzy (schäfer/schillerstövare): hemlig spion åt FBI :cool:

Haha! :D
 
Sv: Om er hund hade ett jobb...

Här hemma har pincher-polisen utryckning dagligen.
Katter som petar ned grejer , klöser på soffan och andra allmänna oförrätter rapporteras med OMEDELBAR verkan till husse och matte. Dessutom blir han helt till sig när han hör sirener, även på TV:n. :D
 
Sv: Om er hund hade ett jobb...

Min hund skulle "jobba" som tjuv :o Han är en jäkel på att klura ut saker för att nå sina mål :love:
 
Sv: Om er hund hade ett jobb...

Förra hunden: Shih-tzu hane, skulle utan tvekan jobbat som "dagisfröken". Han älskade barn ju fler desto roligare :love:

Nuvarande hunden: Leonberger hane, skulle jobba som trädgårdsmästare :crazy: Finns det något roligare än att gräva i trädgården :crazy: :D
 
Sv: Om er hund hade ett jobb...

Pajas på en cirkus, kanske stand-in som häst på cirkusen ibland.:D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp