Om er hund hade ett jobb...

Kalaspinglan

Trådstartare
..vad skulle han/hon arbeta med då?

Idén slog mig nu när jag ensamtränade min valp. Var borta i tio minuter och under dessa har han i vanlig ordning lyckats hitta något spännande papper någonstans och tuggat sönder.

Så om Shumba arbetade skulle han absolut jobba som pappersinsamlare, dokumentförstörare eller tågkonduktör och klippa biljetter... ...när han inte extraknäcker på zoo som känguru, piraya, krokodil eller jobbar på som akrobat på cirkus.

Pinglan
 
Sv: Om er hund hade ett jobb...

Mina två skulle båda jobba som rivningsentripinörer (eh, stavas?)
 
Sv: Om er hund hade ett jobb...

Den ena troligen som polis, då det ska vara ordning och reda bland både prylar och andra hundar.

Den andra skullle inte ha tid att jobba, utan skulle snarare vara studerande. Supa in allt man får chansen att lära sig. Älskar sina läxor, uppgifter och höjden på terminerna är provdagarna! :banana: Å så förstås visa matte sina MVG:n :angel:
 
Sv: Om er hund hade ett jobb...

MIn äldre hund skulle jobba som personlig assistens. Hon är helt outtröttlig på att hjälpa till. Hämtar saker, lyfter saker, bär saker, hjälper till att bära en väska om det behövs, soppåsen osv

Min yngre... ? Testa sängar kanske...
 
Sv: Om er hund hade ett jobb...

hmmm... loke skulle nog vara evig tonåring eller kanske stå-upp komiker och minina skulle nog vara en grinig lapplisa...
 
Sv: Om er hund hade ett jobb...

Opera-diva förmodligen.. :crazy:
Finns ingen som kan sätta näsan i vädret och nervädera alla andra med en blick som denna tik kan..
 
Sv: Om er hund hade ett jobb...

Den stora skulle nog vara nån sorts idrottskvinna, femkampare kanske. Den lilla....ehhh, ja....timanställd på dagis kanske. Mycket leka och mycket sova!
 
Sv: Om er hund hade ett jobb...

Julie skulle vara polis. Hon ska hålla stenhård koll på alla i sin omgivning och säger genast till om man gör nåt som inte faller den lilla donnan i smaken.

Eller möjligtvis fängelsevakt. för hon är mycket noga med att våra gäster håller sig i det rum vi placerat dem i, och att de inte går på toaletten eller någon annan stans utan vår tillåtelse.

kanske måste tillägga att vi håller på att försöka träna bort sånt beteende, det är inte så trevligt egentligen. :angel:
 
Sv: Om er hund hade ett jobb...

Min hund skulle aldrig ha något jobb. Han skulle springa runt på stan hela livet och intala sig själv att han var den eviga ungdomen.. :smirk:
 
Sv: Om er hund hade ett jobb...

Manlig dagisfröken - utan tvekan. Han äääälskar barn och barnen älskar honom (oftast), han kan busa och underhålla dem i timmar. :love: :D
 
Sv: Om er hund hade ett jobb...

Min hane skulle defintivt vara bollkalle..

tiken skulle vara en sån där psykolog som stilla sitter o lyssnar på andra :D
 
Sv: Om er hund hade ett jobb...

Min hanhund skulle garanterat vara yrkesmördare eller spion åt ryska maffian :D :D

Min tik skulle antagligen vara dagisfröken eller fritidsledare, fulla av energi och leksugen hela tiden :)
 
Sv: Om er hund hade ett jobb...

Min ena hund skulle definitivt vara sängutprovare på ikea, och trivas kanonbra med sitt jobb! :D
 
Sv: Om er hund hade ett jobb...

Min lille chihuahua kille skulle vara en tuff dörrvakt...
Och min lilla blandistös skulle vara avfallskvarn på restaurang :)
 
Sv: Om er hund hade ett jobb...

min hund skulle nog vara kock, för hon är så skeptisk om maten är fel.
 
Sv: Om er hund hade ett jobb...

Min hund skulle pyssla med nåt liknande det Macgyver gör. Fattar inte hur han lyckas med allt. Eller som elitidrottare i höjdhopp.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp