Om en vecka...

Sv: Om en vecka...

da var det sakert afasec, har bor massa folk som jobbar i stallen, alla aldrar, larlingar eller inte...;)

shady: sa fort jag har skaffat eget internet till min dator kommer det bilder... Sitter pa biblioteket nu sa kan inte lagga upp, men nasta vecka nar jag fatt mitt bankkort ar det raka vagen till internet som galler...:p Hall tummarna for att dimman lattar pa morgnarna ocksa sa man kan ta foto pa nagot annat an nagot vitt... :crazy:

Sitter pa biblioteket nu sa kan inte lagga upp,

Ligger det fortfarande tvärs över gatan från Sylvia, ja det var väl inte mittemot precis men tvärs över den stora stritan i alla fall. Finns Sylvia kvar förresten? Dom byggde om det till fiiina lägenheter men det är också många år sedan. Vad tiden går, när jag bodde där var det ganska primitivt :bump:. Jag bodde på högsta våningen och det snöade in genom fönstrena.:eek:

haha hjalp.. Om du menar biblioteket sa ligger det hmm i en horna vid nagon musikskola och.. Om du har rondellen i ryggen sa har du torget omer vallon eller vad det heter till vanster och sa gar du till hoger och in i hornan ligger biblioteket.. typ:p Bredvid centre culturel..

Hmm Pia namnde natt om Sylvia tror jag, vad ar det?? Inte hittat annu dock... :angel:

Ligger på huvudgatan.

Jag kan säga efter att en viss tjejgrupp var i Chantilly, så blev de ganska ökända på sylvia och bannlysta tror jag också:angel:
Ägarens fru är nämligen svensk, så man dras väl tid av det kanske.

Fast att fika på Sylvia är nåt du inte ska gå miste om, det är jättemysigt.

haha hjalp.. Om du menar biblioteket sa ligger det hmm i en horna vid nagon musikskola och.. Om du har rondellen i ryggen sa har du torget omer vallon eller vad det heter till vanster och sa gar du till hoger och in i hornan ligger biblioteket.. typ:p Bredvid centre culturel..

Hmm Pia namnde natt om Sylvia tror jag, vad ar det?? Inte hittat annu dock... :angel:

En rondell! Jösses vilka framsteg! (vi har faktiskt en rondell i Blentarp också) Det är nog inte samma som när jag var där, det var ju cirka 200 år sedan. :cool:

Kommer ihåg att jag lånade en bok av Mark Twain, "Innocents abroad" som var klart läsvärd.

Men Sylvia är/var jättetrevligt, vårt vardagsrum på den tiden. Marie-Claire och, ja vad hette han, skötte om oss och serverade rom med citron och varmt vatten innan vi sprang upp och la oss i våra iskalla rum.:bump::bump:

Ligger på huvudgatan.

Jag kan säga efter att en viss tjejgrupp var i Chantilly, så blev de ganska ökända på sylvia och bannlysta tror jag också:angel:
Ägarens fru är nämligen svensk, så man dras väl tid av det kanske.

Fast att fika på Sylvia är nåt du inte ska gå miste om, det är jättemysigt.

Ok, typ gula vad heter det *tänker* Ja såna som hänger utanför, haha markiser kanske, med grön text?? Står iof Le Sylvie på dem...
Får väl ta en fika där någon gång då! :)

Japp det är det.

Verkligen värt att fika på, har goda saker och mysig inredning. Bara "lite":angel: inrökt.:smirk:

Hej Camilla Osterman, Jag har precis kommit hem från att ha varit o jobbat i Irland hos Tommy Stack, och ska hälsa till dig från Vincent Rossiter.
Kan inte placera ditt ansikte just nu, men jag är Lin Thomson. Känner vi varandra???

Kul att höra från Vincent! Han är fena på att hitta svenskor som kan hälsa! Hur är det med Vinnie!

Jag vet vem du är men jag känner Tina (heter hon va?) bättre. Jag bröt benet när jag åkte skidor i Val d'Isere med henne:bump::bump:

Jag är ganska mycket äldre än du så jag känner dina föräldrar bättre och träffade George så sent som i torsdags.

Om du hittar SATF's hemsida så finns där en bild av mig under Styrelsen.

Vad ska du göra hemma?

Hej Camilla,
Jo nu kände jag igen dig...
Tina, min stora syster har nu ett hotell i Serre Chevalier, hon trivs jätte bra, kolla in www.hoteldubez.com.

Jag har inte träffat George på några år kanske.. men han har ringt några ggr...

Innan jag jobbade i Irland i 6 mån hade spenderat ett år i syd afrika, nu är jag hemma till December då Vincent har ordnat ett jobb åt mig i Karibien.. St Kitts and Nevis. Det är ny galopp bana där som ska öppnas i Februari. Jag är inte där ännu, men håll tummarna, ska ringa vincent senare idag för att få mera info...

Har inte en blekaste om vad jag tänker göra nu tills december.. watch this space... Ha de!!

Hej Camilla,
Jo nu kände jag igen dig...
Tina, min stora syster har nu ett hotell i Serre Chevalier, hon trivs jätte bra, kolla in www.hoteldubez.com.

Jag har inte träffat George på några år kanske.. men han har ringt några ggr...
Du får väl komma ner och hälsa på honom en dag. Han verkar må ganska bra nu, han fyller väl år nu någon dag. Han berättade att han snart skulle bli pensionär när jag pratade med honom på racen i torsdags.

Innan jag jobbade i Irland i 6 mån hade spenderat ett år i syd afrika, nu är jag hemma till December då Vincent har ordnat ett jobb åt mig i Karibien.. St Kitts and Nevis. Det är ny galopp bana där som ska öppnas i Februari. Jag är inte där ännu, men håll tummarna, ska ringa vincent senare idag för att få mera info...

Stackare! Det är bergis varmt och äckligt och en massa djur där på dom där öarna. :angel:

Du får hälsa Vinnie och berätta att min kompis Maja, som var med i St Moritz, är här i dag. För övrigt mår jag bra och hästarna vinner löp när dom inte blir påridna eller blir diskade för att dom springer på konkurrenterna!:cool:

Liknande trådar

Katthälsa I stallet där jag har mina hästar finns det fem katter. Katterna fanns där när nuvarande ägare flyttade in (drygt 1 år sedan) och är...
2
Svar
34
· Visningar
5 609
Senast: Puffindog
·
Hästmänniskan Jag behöver lite hjälp i ett dilemma jag brottas med. Mellan augusti 2014 och juli 2015 hade jag en häst på foder. Hösten 2015 bodde...
Svar
8
· Visningar
1 046
Senast: yennork
·
Övr. Hund Jag har en hund sedan innan, trygg, lugn, stabil och med en bra lydnad (vi är aktiva inom två grenar) som jag skulle säga passar utmärkt...
Svar
1
· Visningar
1 032
Senast: Monstermom
·
Hästmänniskan Nu är det bestämt. Hästen jag är medryttare på sedan tre år tillbaka kommer att tas bort lagom till jul - om inte tidigare :cry: Vi...
Svar
19
· Visningar
3 949
Senast: finapina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023