Om en vecka...

MalanMjöl

Trådstartare
...sitter jag i Chantilly i Frankrike! :crazy::bump: Ska jobba hos Brandt och om allt går som planerat stannar jag minst ett halvår iaf.

Gaaah denna veckan kommer gå såå fort, sen ska man lämna alla här hemma, människor som djur. Gud vad jag kommer sakna alla! :love: :cry:

Tror jag har lite separationsångest, men det ska nog bli bra, längtar faktiskt innerst inne. :) Haha ska bara lyckas få ner mina väskor utan att bli ruinerad för övervikt... :o

Men om ni undrar var jag tar vägen så har jag inte glömt er, men kommer förmodligen inte ha tillgång till internet i lika stor utsträckning där nere.

Sv: Om en vecka...

Chantilly, åh vad härligt!
Det är ju jättefint där! Övernattade där en gång när vi körde upp hästar från Spanien..

Det är väl förresten där det finns två slott-det ena är ett slott och det andra är ett stall- men det går inte att se vilket som är vilket. Var visst nån kung som trodde på reinkarnation och var säker på att han skulle bli en häst i sitt nästa liv så därför måste han bygga ett lyxigt stall som han sen kunde bo i..

Hur som helst, lycka till!

Ha de så jättekul!!!!! Själv lämnar jag landet dan efter dig:Där också nervös med att få me allt 15kg bagage + 10kg handbagage hehe. hälsa alla där nere från mig, och gör inget jag inte skulle göra ;)mohahaha
kram jennie

Tack så mycket allihopa!
Och ja, där ser ut att vara jättefint! Haha Jägersro, släng dig i väggen! :p

Jennie: Haha nej, det är nog ingen risk, tänker inte säga desamma för det lär du inte följa ändå, tror du är vildare än mig... :devil: *mouhaha* Angående bagaget, jag har provpackat och lär inte komma under 15 kg:s övervikt... :angel: *hoppas på snäll flicka/pojke i incheckningsdisken, annars blir det dyrt*:crazy: Du får ha det strålande själv och lova att höra av dig när du får tag på internet nån gång! :D

På min tid brukade jag ragga upp någon med lite handbagage och be dom ta mina grejor också men det går väl knappast i dessa terroristtider.

Kan du inte skicka ner grejor med någon som kör ner? Typ travare eller så?

Angående bagaget, jag har provpackat och lär inte komma under 15 kg:s övervikt... :angel: *hoppas på snäll flicka/pojke i incheckningsdisken, annars blir det dyrt*:crazy:

Tyvärr lär de inte pruta 15 kg.. Jag har lyckats pruta 6,5 kg en gång men måste ändå betala 40 € i övervikt. Reser du med sterling? Där kan man köpa till extra bagagevikt, kostar drygt 70 € för 15 kg. Annars kostar det 8€/överviktskilo.. och det blir dyrt.. När jag kom hem från Spanien betalade jag 110 € i övervikt.. :crazy: Tur att biljetten var billig iaf. :smirk:

Flyger med sas, de tar 10 euro/kg övervikt eller 75 DKK... :crazy: Nej, 15 kg kommer jag inte undan, men hoppas på att kunna pruta ner lite iaf...

Camilla: Hmm det kunde man kanske, men är nog lite sent att ordna nu. Vi har kollat frakt och sånt också men det blir typ ingen skillnad och är mycket klöddigare. Problemet med att skicka det med typ DHL är att du behöver vara där och kvittera ut paketet när det kommer... *dumt*

Skickar du det med DHL så kan du be om att det inte levereras förrän du kommer ner, någon annan kan ta emot det, du kan sätta stallet som leverans adress, sätta en viss leverans tid (t.ex mellan 14-16) m.m. m.m. Var ihop med en som jobbade där för några år sedan då fick man skicka allt gratis :D och man kan i princip skicka det precis vart och när man vill, kunde i alla fall då. Kostar ju....

Det man ska tänka på är att skickar man dyra saker täcker bara deras försäkring ca $10 eller nått, man måste teckna en extra försäkring för det. Det finstilta läste inte tanten som skickade GAMLA kinesiska skrifter för värdering och på turen mellan 2 värderare försvann papperna.... Kul! De hade hos första värderaren blivit satta till ett pris på ca $1 000 000 :eek:

Senast ändrad:

Så imorgon bär det av. Kvart i sex :crazy: styr vi bilen mot Kastrup.

Har sagt hejdå till alla i stallet idag, den här kommer jag sakna något fruktansvärt. Hon har lärt mig så mycket och jag har fått göra så mkt med henne!! :cry::love::love:

p9220264_1190488927.jpg

Sista ridturen... :cry::love:

s7001724_1190489306.jpg

Men på det hela taget ska det bli jättekul! Au revoir la Suedé! ;)

Liten halsning fran Frankrike, jag har det bra, lite ensamt ibland bara.. Snacka om att har ar fint:D

ne har ju varit där nere också, skulle bo typ där alla lärlingar både eller nåt fattade inte riktigt, men det blev inte så. Det är därför jag var lite nyfiken.

Liknande trådar

Katthälsa I stallet där jag har mina hästar finns det fem katter. Katterna fanns där när nuvarande ägare flyttade in (drygt 1 år sedan) och är...
2
Svar
34
· Visningar
5 609
Senast: Puffindog
·
Hästmänniskan Jag behöver lite hjälp i ett dilemma jag brottas med. Mellan augusti 2014 och juli 2015 hade jag en häst på foder. Hösten 2015 bodde...
Svar
8
· Visningar
1 046
Senast: yennork
·
Övr. Hund Jag har en hund sedan innan, trygg, lugn, stabil och med en bra lydnad (vi är aktiva inom två grenar) som jag skulle säga passar utmärkt...
Svar
1
· Visningar
1 032
Senast: Monstermom
·
Hästmänniskan Nu är det bestämt. Hästen jag är medryttare på sedan tre år tillbaka kommer att tas bort lagom till jul - om inte tidigare :cry: Vi...
Svar
19
· Visningar
3 949
Senast: finapina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023