Jag försvarar inte han men vill förklara för ni verkar tro att han bara är dum och har fel hela tiden. Och vill bara att ni ska fatta att det inte är så för då hade jag inte ens skrivit med han. För SÅ dum är inte ens jag.
Och jag fattar skillnaden också men jag känner ju vad JAG mår sämre av och vad jag mår bättre av. Så jag vet att jag mår sämre när jag inte får bestämma NÅNTING. Så tycker inte att man kan säga att han bara är dum då om han håller med mig men INTE i allt! Som det med maten så är det ju inte att han har tyckt att jag ska få välja att inte äta alls men att om jag har ätit och är mätt så borde dom lyssna på mig. Och det tycker faktiskt inte jag är så hemskt att han håller med om.
Och att dom har kontroll behov så fattar jag det också varför jag inte får vara själv men om jag lovar att jag inte ska typ skada mig eller göra nåt sånt så borde dom lita på mig. För okej vet att många här säkert tycker att jag är jätte ung och inte vet nånting om saker men är ändå snart 15. Så är inte nån liten unge så tycker ändå att dom borde låta mig ha lite mer privat liv om jag vill det.
Och det är inte att jag INTE lyssnar på er heller men jag vill inte att ni ska tro att allt han skriver och tycker BARA är dumt och fel och äckligt och att jag är helt dum i huvudet som pratar med han. Okej ni kanske tycker det ändå men det är inte bara dåligt och jobbigt och äckligt.
Men iallafall så bara så ni vet att jag lyssnar på er OCKSÅ så har jag inte skrivit till han idag ALLS. Fast han har skrivit flera gånger och jag har en jätte jätte dålig skit dag. Men har ändå inte skrivit till han på hela dagen.
Det finns ingen här som tycker du är dum, korkad etc.
Det är svinbra av dig att du kunnat stå emot idag. Vi fattar allihop att han så klart måste uppträda främst snällt för att du ska vilja fortsätta skriva med honom. Problemet är att HAN vet också det och säger därför saker du kortsiktigt mår bra av för att knyta dig till honom.
Med anorexi så tappar man normala hungerkänslor och kan ha en rubbad mättnadskänsla. Därför måste man tvinga sig att äta hela de portioner man behöver även om man inte är hungrig eller rent av mätt. Det är därför de tjatar på dig om att äta trots att du känner dig mätt. Din kropp har inte fått i sig nog med näring trots att du är mätt. Man måste tyvärr lära om "systemet" så att kroppen känner normal hunger och mättnad.
Att du inte får vara ifred handlar ine om att folk ser dig som e unge. Det handlar om att du är suicid. Man låter inte folk som är 70 år ens vara själva då.
att du lovar inget göra kan man kanske inte lita helt på iom att du är sjuk och kanske bara inte orkar mer. Alltså måste de ha koll just för att de är så rädda över att förlora dig.
Problemet med att känna efter vad man mår bra av vad gäller anorexi är att det är en del i sjukdomsbilden att inte kunna se hur sjuk man är. Hjärnan lurar en. Det gör den för oss alla och inte bara dig. Plus att när man mår så dåligt och dessutom är så pass ung så kan man lätt se väldigt kortsiktigt på allt. Det gör att allt känns så himla jobbigt just nu och det tycker man innebär att man är sämre om man inte får svälta sig, självskada, motionera överdrivet, ta droger eller vad fasen man gör för att dämpa ångest etc. När du kan göra ngt av de dåliga sakerna kan du må bättre en liten stund. Men problemen blir gradvis värre och värre eftersom man undvikit att jobba med det.
Att svälta sig etc är som att man blir alkis för att fly ångest. Då kan man inte "bara ta 2 öl" en dag. För risken är då att det inte stannar där. Man kanske då slutar tillbaks på 7 bärs per dag.
Det blir samma med att äta mindre någon dag. Det leder oftast till att man upprepar det. Och till slut har man nästan slutat äta helt.