Om domosedanet inte hamnar under tungan?

ebbaaullsater

Trådstartare
hej!
Jag undrar om någon vet vad eller om det händer något ifall man inte prickar rätt och får domosedanet under tungan?
Ingen verkan eller farligt för övriga organ för att komma i direkt kontakt med det?

hej!
Jag undrar om någon vet vad eller om det händer något ifall man inte prickar rätt och får domosedanet under tungan?
Ingen verkan eller farligt för övriga organ för att komma i direkt kontakt med det?
Såvitt jag vet blir bara effekten sämre om hästen sväljer det. Det fungerar inte riktigt som det ska om det inte hamnar under tungan.

Det står i fass att om mer än X del av dosen sväljs bör man fylla på det som svalts. Så dålig effekt.

Dock så svälja en hel dos kanske inte är nyttigt. Min röde svalde en halv dos en gång, hände inte mer än att inget hände, bokstavligt talat.

hej!
gelen är gjord för att absorberas via slemhinnan i munnen
det är förmodligen så att upptaget av domosedan via tarmen är dåligt, annars hade man säkert kunnat ge det som vanligt också.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
602
Senast: tara
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 036
Senast: Stergo
·
Utrustning Hej! Vi har en Cheval Liberte Gold och har ett problem som jag undrar om någon känner igen. Bryggan som man fäller ned kommer inte hela...
Svar
6
· Visningar
530
Senast: MiniLi
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 455
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix