Om det här fortsätter....

Sv: Om det här fortsätter....

Susan skrev:
Nu blir jag lite avis... :D

Hehe, du får dra ihop ett gäng! Det kostar visserligen en slant... Men det är VÄL spenderade pengar. Jag lovar. :bow:

Jag har emellertid fått mycket klart beskrivet för mig att jag inte är önskvärd där...

Hmm... då är jag rädd för att du läser bättre än mig mellan raderna... :confused:

- Vaddå inte önskvärd på "Barock" ???

Säger som cowboysen - home is wherever I hang my hat - dvs - diskussion blir det där det finns trevliga och utvecklande människor att diskutera med.

- Folk som hugger vilt brukar faktiskt åka.... tack vara moderatorerna. Det som är synd är när "hajarna" kapar trådar så att trevliga och intressanta diskussioner spårar ur.

mm mm

(Och - till buke-administratörerna- jag tycker inte att man ska underskatta människor heller! Det finns många som vill fördjupa sig också!)

Susan skrev:
Nu blir jag lite avis... :D

Bara en tanke om var jag 'hör hemma'. Enligt rubriksättningen skall jag ju skriva på barock och gjorde så från början.

Jag har emellertid fått mycket klart beskrivet för mig att jag inte är önskvärd där...

true_blue skrev:
-

(Och - till buke-administratörerna- jag tycker inte att man ska underskatta människor heller! Det finns många som vill fördjupa sig också!)

Vad ska vi säga till alla de användare som pm-ar och mejlar om att de inte törs lägga in frågor då?

"Det finns minsann de som vil fördjupa sig också"?, eller :confused:

Det skrämmer väl ännu fler? :crazy:

Men men... lite svinn får man räkna med... det är klart. :rofl:

Som jag svarade tidigare, vill man fördjupa sig i något ämne, oavsett om det är flugfiske, dressyr eller något annat så kan man ju faktiskt själv söka rätt på information, eller hur? Använda sökmotorer på internet kan ju i princip vilket barn som helst nu för tiden...

Som det är nu så är det ju ett fåtal användare som kommer med "fördjupningen" eller hur?

Sedan vet jag inte vilka du anser vara hajar, alla har ju rätt att skriva i trådar och det är sällan en användares fel att trådar ryker elle spårar ur totalt.

Ja forumet skall vara till för alla. Med en massa engelska kan det ju stänga ute en del förståss.

Är problemet att de inte törs starta trådar, eller att fråga i tråden?
Jag får massor med pm av männsikro som inte vill fråga saker ofefntligt.
Många frågor börjar - ursäkta en dum fråga. jag svarar _alltid_ ingen fråga är dum

Susan skrev:
Ja forumet skall vara till för alla. Med en massa engelska kan det ju stänga ute en del förståss.

Är problemet att de inte törs starta trådar, eller att fråga i tråden?
Jag får massor med pm av männsikro som inte vill fråga saker ofefntligt.
Många frågor börjar - ursäkta en dum fråga. jag svarar _alltid_ ingen fråga är dum

Det är faktiskt både och.

true_blue skrev:
- Vaddå inte önskvärd på "Barock" ???

Som jag skrev tidigare så är jag rätt mätt på tillmälen, och omdömmen om min person.

Det som synns i trådarna är bara hälften av det som kommer privat och där tar folk ut svängarna lite, kan jag ju säga............

Min ambition är att bemöta inläggen sakligt men jag är mänsklig. Det blev för mycket därför slutade jag.

Sedan kom det så mycket snällt, ny 'världsordning' och Malinskys frågor kunde jag ju inte motstå...

Senast ändrad:

Innan jag går och lägger mig...

Du har ju också möjlighet att pm:a moderatorerna eller använda triangeln.

Beror det på att Ribban är för hög, eller ngt man skämtsamt kan kalla 'åsiktsregistreringen'?

Jag kan ju bara svara för mig själv, men jag är bara inne på ett par procent av trådarna.

Susan skrev:
Beror det på att Ribban är för hög, eller ngt man skämtsamt kan kalla 'åsiktsregistreringen'?

Jag kan ju bara svara för mig själv, men jag är bara inne på ett par procent av trådarna.

Det är både och där också. Folk vågar inte gå in i närkamp.

DET förstår jag verkligen.
Man måste verkligen vara stark för att kunna ha en annan åsikt här.
Många har skrämts till tystnad det förstår jag.

På det sättet är det nog bra med aktiva moderatorer.
ALLA måste få finnas och få plats.

utan åsiktspoliser :angel:

hejja!

Såg du mitt inlägg till True_blue i hennes nya tråd här på dressyr exempelvis. Skulle inte mina frågor där, kunna vara något vi kunde tänka på lite till mans när vi vill skapa en riktigt vettig diskussion?

Tackar för responsen :bow: Jag gör faktiskt så gott jag kan, även om jag också kan vara :devil: -igt osmidig ibland. Men det bjuder jag på.

"Jag är född sån här, vad har du för ursäkt" - mitt motto och min levnadsregel

Angående din fråga, så då måste man ju våga ta plats :)

och om fler skall göra det, då måset klimatet bli mycket mer tillåtande.

Här tycker jag att det är en och annan som bara sysslar med att surfa runt och 'rätta' andras inlägg och åsikter :o

Min ursäkt när jag gör fel - jag är mänsklig, jag behöver inte vara perfekt - att göra så gott jag kan räcker :D

Natti

Här håller jag med dig, folk som tror att det endast finns en väg, brukar inte ha mycket kunskap.

Du kan säkert uppfattas så ibland. ;)

Jag tror också att vi skall försöka skriva här och nu.
Inte börja med en hänvisning eller ett citat.

Börja med något eget eller en sammanfattning av någon eller flera andras tankar. Efter detta, sist en hänvisning till källa, källor, möjligen via en länk.
Men det skall skrivas så att man inte skall behöva följa länken för att följa med i diskussionen. Det som är relevant för diskussionen skall finnas i tråden.

Om man är barockryttare och så pass troende att man inte exempelvis tänker tävla i dressyr bör man vara försiktig när man skriver här så att det inte blir negativt.

Självklart skall vi ha detaljdiskussioner, kanske på hög nivå, för att förbättra ridningen till kommande tävlingar.

malinsky skrev:
tack, vad glad jag blir. Jag ber om ursäkt!! (skyller på akut trötthet)

Vad tror du att jag har drabbats av den senaste veckan då? :rofl: Akut pälsfällning?:idea: Ursäkten är godtagen. :bow:

Gunnar skrev:
Om man är barockryttare och så pass troende att man inte exempelvis tänker tävla i dressyr bör man vara försiktig när man skriver här så att det inte blir negativt.

Självklart skall vi ha detaljdiskussioner, kanske på hög nivå, för att förbättra ridningen till kommande tävlingar.

Det finns ju många som inte är särskilt barocka, men desto mer akademiska (inte i betydelsen BB-fanclub...), och som tränar flitigt "enligt TR", men utan att känna något behov av att vinna rosetter.

Jag sappar fram och tillbaka mellan Barock och Dressyr och läser med största intresse alla de teoretiska trådarna, och tycker att det är jättetråkigt att de inte verkar vara välkomna nånstans :(

Liknande trådar

Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 392
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 201
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag var barn så tyckte jag att det såg så elegant ut att rida en häst på tygeln. Det ville jag också lära mig att göra. Vem vill...
Svar
0
· Visningar
1 233
Senast: Magiana
·
Dressyr Hej alla ni dressyrnördar därute! Jag behöver er hjälp! Jag har varit hoppinriktad de senaste 5 åren och innan det red jag på div. olika...
Svar
11
· Visningar
1 491
Senast: lady_vip
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama