Om det här fortsätter....

M

minimi

....är det snart inga intressanta trådar kvar. :cry: För egen del är jag inte ett dugg intresserad av vad folk har för mål 2006 eller vem som startar LB eller LA, eller har köpt ny dressyrhäst. Jag tycker de trådar som plockats bort om "vinklar och vrår" är det mest intressanta, för det utvecklar min ridning även om det kanske verkar lite detlajerat ibland.

Jag är som sagt egoistisk och vill utveckla min egen ridning genom att lära av folk som har tänkt igenom saker.
Så här står det överst i Dressyrfourmet:

Dressyr Om sådant som är specifikt för tävlingsgrenen dressyr. Träning, förberedelser för tävling och sådant som gör att man lyckas bra på tävling.

Jag tror att de diskussionerna hör hemma här om man tolkar det som står som jag gör, dvs det utvecklar min ridning och förhoppningsvis kan det leda till bättre resultat :D

Men om det inte anses passa in utan att det ska handla om annat, enligt mej mer ointressant, så kanske det kan finnas ett annat underforum?

Sv: Om det här fortsätter....

minimi skrev:
...
Men om det inte anses passa in utan att det ska handla om annat, enligt mej mer ointressant, så kanske det kan finnas ett annat underforum?

Tråkigt att du känner att det inte finns några interssanta trådar här. Du är välkommen in att titta under t ex. Barockridning, där finns en hel del mer "grävande" diskussioner.

Annars får du väl försöka starta en egen intressant diskussion. Det är bara jag, som är känd som den stora "trådmördaren" :devil: .

Mvh

IngelaH

Jag håller med!

Nu kanske denna tråd flyttas asap, men jag förstår att du lade den här, och hoppas att det också får ligga kvar då det är just här på Dressyr som det har hänt en hel del sista tiden.

Självklart ska man hålla sig till reglerna, även om jag tycker att i "Vinklar och vrår" så var länkarna en naturlig följd av det som skrevs, och jag står för att jag tycker att det var att peta i detaljer iom att inläggen försvann, det kanske hade räckt med en påminnelse.

Jag håller med Gunnar om att man självklart ska visa respekt för moderatorerna, men också de måste visa respekt för den diskussion som pågår och se varför man skriver vissa saker/lägger in länkar.. har det ngt syfte och driver det diskussionen framåt? Det var ju inte så att hela tråden var uppfylld av en massa länkar!!

Nu måste allt börja om igen.. och info ligger på flera ställen, snacket har avstannat.. jättetråkigt!!

Nu startade ju Susan en ny som jag ska följa med spänning, jag och hästen (5 år) har ungefär samma frågeställningar som du där. Jag har inte tänkt på det här sättet riktigt (detaljerna) och tycker det är spännande och utvecklande. Nu kanske jag kan göra mer rätt med den här:idea: Dessutom rider jag emellanåt två andra unghästar så det ger mej massor, för att inte tala om vad det kanske ger de hästarna:D

exakt!! Jag tycker att det är jättespännande. Jag kanske inte kan tillgodogöra mig allt, just nu.. men kunskap är alltid nyttigt, och jag har börjat titta och analysera när andra rider och ser HELT andra saker.. superskoj!

Om vi "håller oss på mattan" så får denna nya förhoppningsvis leva vidare ;)

Hoppas det! Jag håller mej på mattan :bow:

Tycker det var synd att länkarna med forskningsrapporterna inte fick vara kvar. Men respekterar beslutet. Tråkigt bara att det nu kommer bli flera sidor istället med folk som ber om pm.

Har inte häckat på dressyrsidan på länge, men denna nya trend om vinklar och sådan har gjort mig till en flitig läsare, hoppas att det håller i sig ett tag. :)

Det enda tråkiga med 90% av diskussionerna här på dressyr på senare tid är att just tävlingsdressyren blir så nerklankad, alla dressyrhästar påstås vara halta o.s.v.
Det är nästan ingenting positivt längre, vilket gör att t.ex. jag inte alls är inne på dressyr så mycket som jag var förrut.
Man blir ju inte så där superpeppad längre av detta forumet.

Breccia_ skrev:
Det enda tråkiga med 90% av diskussionerna här på dressyr på senare tid är att just tävlingsdressyren blir så nerklankad, alla dressyrhästar påstås vara halta o.s.v.
Det är nästan ingenting positivt längre, vilket gör att t.ex. jag inte alls är inne på dressyr så mycket som jag var förrut.
Man blir ju inte så där superpeppad längre av detta forumet.

Jodå jag håller med om att det kan bli lite mycket av det. Men det har jag sett på hoppforumet också där alla har bedrövliga sitsar i eliten om man får tro buke-folket.
Nej jag klankar inte ner på alla och är inte intresserad av sånt heller,
men man måste få ifrågasätta och diskutera för och emot det ena eller andra. Sen ska övertrampen stoppas, självklart. Men kanske kan man ta bort de värsta inläggen och lämna resten?

Pm:a dina åsikter till Gunnar (eller så får du svar i denna tråd, vem vet).

Buke ska ju vara till för alla smakriktningar, du kan ju själv läsa i den här tråden att det finns andra användare som inte alls uppskattar dressyrforumet som det "har blivit".

Om man nu är intresserad av ämnet som tagits upp i de borttagna inläggen, varför inte leta upp länkarna själv?

/B_A_L, moderator och leg. (påsk)käring.

Varför ska djupgående diskussioner ligga på barock? Är det för att det också heter Akademisk ridning och akademiker är teoretiker men vi andra är praktiker? Kan inte vi vanliga dressyrryttare få ha samma tankeutbyte enligt vår filosofi.
Har själv ingen aning om vad det är som har tagits bort men reagerade på rubriken på den nya tråden om bäckenvinklar trots att jag är heterosexuell kvinna. Låt oss slippa sånt språkbruk av vuxna förnuftiga människor (ursäkta mig :crazy: )

keramin skrev:
Varför ska djupgående diskussioner ligga på barock? Är det för att det också heter Akademisk ridning och akademiker är teoretiker men vi andra är praktiker? Kan inte vi vanliga dressyrryttare få ha samma tankeutbyte enligt vår filosofi.

Som Gunnar själv skrivit i den översta nålade tråden och som Break_a_leg säger, är forumen till för alla. Men på flera av forumen har "vanliga medelsvenssons" blivit bortskrämda pga alla enbart djupgående trådar, där massa länkar till andra sidor, citat, klipp och rena avskrifter läggs in kors och tvärs utan källhänvisning och sedan diskuteras med ett språk, som man ibland behöver ett lexikon till :rofl: .

"Vanliga medelsvenssons", som tävlar på lagom nivå och inte kommit så långt i tankebanorna än, tassar runt i ullstrumpor numera och vågar knappt säja mjau... :eek: eftersom nivåribban ligger så pass högt. Därför tror jag att Gunnar har försökt sänka nivåribban något, så att alla känner sig välkomna på hans forum.

Missförstå mig nu rätt, för nu är det säkert 38 personer av flera tusen medlemmar här på forumet som inte håller med mig :smirk: . Riktigt så illa, som jag nu beskrivit situationen är det väl inte. Men ibland, måste vi nog ta oss i kragen och tänka på hur vi uttrycker oss för att envar ska förstå. Och sitt nu inte och säg att om man nu tycker att trådarna har för svårt språk, behöver man väl inte öppna de trådarna då. Nu är det så att forumet ÄR öppet för alla. Alla HAR rätt att gå in i vilka trådar de vill och det gör de ju oftast också, vare sig man ber om det eller ej... :angel:

Har själv ingen aning om vad det är som har tagits bort men reagerade på rubriken på den nya tråden om bäckenvinklar trots att jag är heterosexuell kvinna. Låt oss slippa sånt språkbruk av vuxna förnuftiga människor (ursäkta mig :crazy: )

Beträffande trådnamn, så får du nog ta det med trådskrivaren. Eller skicka ett påpekande till moderatorn i forumet, genom att klicka på varningstriangeln i nedkant på inlägget :idea: .

:bow:

Mvh

IngelaH
Numera bara moderator på; Grundutbildning, Fritidsridning, Barockridning, Tävling och Andra grenar

jaha, så var den borta..

..det är väl helt j_la otroligt!!
Trampade den någon på tårna, var det att det stog BÖG? Tror nog att det stör kvinnor mer än homosexuella män... (min tolkning)

Nu ger jag upp Buke, så fruktansvärt less på detta!

malinsky skrev:
jaha, så var den borta..

..det är väl helt j_la otroligt!!
Trampade den någon på tårna, var det att det stog BÖG? Tror nog att det stör kvinnor mer än homosexuella män... (min tolkning)

Nu ger jag upp Buke, så fruktansvärt less på detta!

Vad är det som är borta. Putsa glasögonen och titta en gång till.:rofl:

http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=656801

Otroligt nog finns det andra trådar på det här forumet också, som användare skriver i ibland.:angel:

Skärpning nu, varken Gunnar eller vi moderatorer är några trådslaktare i onödan, även om ni tror det. :(

För min del kan moderator byt namn om det anses stötande.
Rubriken är slang för att jag är "lite insnöad", och var menad att vara självironisk.
också en varning för5 dem som inte gillar tekniska trådar.

Det är så pass vanligt att man kallar ngn prylbög (väldigt intresserad av prylar) tex så den sexuella deffinitionen har luckrats upp.

Kanske stockholmsslang vad vet jag.:crazy:

Senast ändrad:

Men:confused: :confused: kan det inte finnas plats för alltihop? Både och? Varför antingen eller?:confused: Om det nu är till för alla?

Susan skrev:
För min del kan moderator byt namn om det anses stötande.
Rubriken är slang för att jag är "lite insnöad".

Kanske stockholmsslang vad vet jag.:crazy:

Det tackar säkert Break_a_leg för. :bow: Vi moderatorer går nämligen inte in och ändrar i inlägg utan tillåtelse från trådskrivare själv, förutom om det är extremt solklara forumregelbrott.

Det spelar mig ingen roll - ville bara driva med mig själv lite...

man kan ju kalla den "Här fortsätter susan att snöa in på bäckenet"

Jag har nära bekanta som är pojkar som gillar pojkar - de är schysta snubbar. ( mera stockholsmslang)

Susan skrev:
Det spelar mig ingen roll - ville bara driva med mig själv lite...

man kan ju kalla den "Här fortsätter susan att snöa in på bäckenet"

Jag har nära bekanta som är pojkar som gillar pojkar - de är schysta snubbar. ( mera stockholsmslang)

Jo, det låter bra det. Jo, jag har oxå bekanta boys, som gillar boys och även girls, som gillar girls... Och de är oxå schyssta snubbar o snäckor.

*Ännu mer OT...* Snäckorna (mammas fd arbetskamrater) erbjöd mig att hänga med när de anordnade besök i varghägnet i Kolmåden för några år sen. Jisses, vilken grej, säger jag bara. :love: :love: :love: Så nu har jag klappat lodjur och kliat vargar bakom öronen. :bump:

Nu blir jag lite avis... :D

Bara en tanke om var jag 'hör hemma'. Enligt rubriksättningen skall jag ju skriva på barock och gjorde så från början.

Jag har emellertid fått mycket klart beskrivet för mig att jag inte är önskvärd där...

Liknande trådar

Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 392
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 201
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag var barn så tyckte jag att det såg så elegant ut att rida en häst på tygeln. Det ville jag också lära mig att göra. Vem vill...
Svar
0
· Visningar
1 233
Senast: Magiana
·
Dressyr Hej alla ni dressyrnördar därute! Jag behöver er hjälp! Jag har varit hoppinriktad de senaste 5 åren och innan det red jag på div. olika...
Svar
11
· Visningar
1 491
Senast: lady_vip
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama