om det är få anmälda

nattrexx

Trådstartare
Hej! Jag är anmäld till min första lokala tävling! Det ska bli kul!
Men i den klassen jag ska starta i så är det bara jag och en till som hoppar.. Hur blir det med resultaten då? Kommer en etta och en tvåa eller hur blir det?

Det måste vara minst tre startande för att det ska bli en tävlingsklass. Ibland slås klasser ihop, men oftast erbjuds ryttarna att rida som en clear round.

Hej! Jag är anmäld till min första lokala tävling! Det ska bli kul!
Men i den klassen jag ska starta i så är det bara jag och en till som hoppar.. Hur blir det med resultaten då? Kommer en etta och en tvåa eller hur blir det?
risken finns också att tävlingen ställs in pga för få startande. var anmäld till en tävling med 6 anmälda i min klass och ungefär lika många i de andra klasserna. den tävlingen ställdes in helt. var en 2 dagars tävling så det höll väl inte ekonomiskt eller ngt.

På ponny så kan det hända att de slår ihop tex kat C och D för att få mer startande. På bara två personer blir det ingen klass, jag har för mig att det krävs minst tre stycken och då är det bara vinnaren som får rosett.

Liknande trådar

Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 101
Senast: Ajda
·
Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
895
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 211
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 329
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama