A
annizz
alltså jag vet inte vad jag ska göra.. när jag köpte min islandshäst när han var unghäst så var han väldigt jobbig och ville absolut inte samarbeta, bet mig, försökte sparka mig och skenade iväg.. och detta hände när jag började arbeta mer och mer med honom.. han har varit vääldigt otålig och typ står å gräver i marken, biter när jag spänner sadelgjorden och allt för att irritera mig så mycket som möjligt känns de som.. tränade för några kända tränare i början å då var det spöet som gällde om han var jobbig men då belv han stel i hela kroppen.. jag är inte så mycket för spö men dom säger att han behöver disciplin och bestämd het..men ju mer jag slår till honom över mulen när han tuggar på vatten skålen, eller biter mig när jag spänner sadelgjorden ju mer irriterad blir han.. jag fattar inte.. har aldrig varit med om en sån här häst innan.. vad jag än gör så blir det fel.. sen har han börjat med en sak till, när jag ska gå förbi hans huvud och borsta honom mot kroppen så sätter han huvudet/halsen så jag inte kommer förbi, sen slår han upp huvudet på mig.. asjobbigt.. aaaaah jag får panik.. det är inte roligt att hålla på med honom längre.. vad gör jag för fel?