fiaskurken
Trådstartare
Har nu haft pållen i cirka två månader. Vi började först med lite lätt markarbete och allt fungerade bra, han lyssnade på mina kommandon osv. Vi har sedan ridit ut och han har fungerat toppen. Men så helt plötsligt har han på hemvägen börjat takta och bete sig. Stoppsträckan är lååång och han smygökar i traven. Så fort jag tar i tyglarna minsta lilla börjar han fjanta sig. Jag är minst sagt förvånad Han får lika mycket mat som innan så jag förstår inte riktigt var problemet ligger. Jag har kollat upp så han har inte ont. Var kommer all denna överskottsenergi ifrån??
Han lyssnar inte alls på mig längre, häromdagen höll han på att sticka för mig. Ska jag ta bort kraftfodret helt? Han får just nu 1 kg krafft grund om dagen samt ett par nävar betfor + 8 kg hö om dagen. Det är en nordistravare. Några förslag någon?
Han lyssnar inte alls på mig längre, häromdagen höll han på att sticka för mig. Ska jag ta bort kraftfodret helt? Han får just nu 1 kg krafft grund om dagen samt ett par nävar betfor + 8 kg hö om dagen. Det är en nordistravare. Några förslag någon?