Sv: olydig häst...
Första frågan:
Jag skulle ifrågasätta mitt egen framtoning sett ur ett hästperspektiv.
Anpassa mig till läget för att skapa en harmonisk stämning
Vad är det JAG gör som skapar detta beteende hos hästen????
Nästa fråga:
Några frågor som kan vara bra att reda ut eftersom det kan vara svårt att förstå vad du faktiskt menar.
Vad menar du med respekt?
Att blint lyda människans tankar eller att lyda kroppsspråk eller att lyda den ödmjuka och positiva framtoningen?
Vad baseras respekt på?
Hur ska man uppnå detta? Är det något man förtjänar, något man får om man är tyst och önskar eller något man kan bråka sig till?
Om det BARA handlar om respekt så undrar jag vad DU själv skulle uppskatta ifall du hade en ledare vid din sida som vill få dig att förstå hur och varför du ska göra något.
Ta dig en funderare på hur du vill att den god ledare ska vara.
Det gör jag i form av Yoga eller Qigong, varje dag!
Stämmer din egna tankar för hur en ledare bör vara på ditt eget sätt att vara? Stämmer det in på hästens sätt att tänka och förstå?
Är det något som inte stämmer, ändra på det och kolla ifall hästen visar någon skillnad.:smirk:
Jag har några frågor till dig, du får gärna svara men behöver inte ifall du tycker att det känns otrevligt.
Är dina ord och tankar sanning?
Om hästens beteende inte är sanning vad är det då?
Om dina ord är den enda sanningen och hästens beteende är lögn, ett falskspel (för att inte visa sin respekt till mig som ledare), hur ska jag då få hästen att ändra sig till "sanningen"?
Finns det bara en sanning och vems är det, din eller hästens?
Lycka till!