olyckor, avramlingar

E

ewelinab

nu ska jag hålla ett muntligt tal om alla olyckor inom ridsporten och speciellt inom fälttävlan. men för att dom ska förstå hur allvarligt det är så vill jag visa bilder på fall och sånt, men det är svårt att hitta bilder! nån som har bilder eller vet någon sida som det finns bilder på? vore tacksam:D

Sv: olyckor, avramlingar

Ja men den-där-filmen-som-jag-har-glömt-namnet-på-vilket-gör-mig-galen?

Du vet där alla ramlar av och så??

:angel:En tanke som fick näring häromdagen,då jag lyssnade på SVR P1, var att det 2007,har inträffat4 st dödsolyckor i Sverige i sportdykning.Vad som sas var oxå att det inte var så ovanligt:angel:
Kan inte påstå att det gett så stora rubriker.
Tror att en viss form av nyansering i allt vad som skrivs och sägs, kan vara dags att önska.Alltså, att det är inte "bara" vår underbara sport som drabbas.1 är alltid 1 för mycket,men som det gamla talesättet säger;Det är farligt att leva överhuvudtaget.
Jag tycker att muntliga såväl som skriftliga tal skall hållas av de som har en sansad inställning,och framför allt,en stor erfarenhet att ge till de som tar del av dessa uppgifter.Allt annat är bara av ondo,och gör att osanningar blir vedertagna sanningar.Man eldar på den brasa som redan brinner pga att så många vill "gotta" sig i andras olycka.
Berätta istället allt possitivt som händer runt alla fälttävlanshästar uti vårt avlånga land.Det får nog vem som helst att höja på ögonbrynet pga att denna sport har så många härliga sidor.;)

:
Jag tycker att muntliga såväl som skriftliga tal skall hållas av de som har en sansad inställning,och framför allt,en stor erfarenhet att ge till de som tar del av dessa uppgifter.Allt annat är bara av ondo,och gör att osanningar blir vedertagna sanningar.Man eldar på den brasa som redan brinner pga att så många vill "gotta" sig i andras olycka.

:bow::bow::bow::bow::bow:

Varför ska du hålla tal om detta? Det kanske är meningen att de som vet vad de pratar om sysslar med sånt, om man ens ska hålla tal om det alls, kanske bättre att prata om hur man förebygger olyckor...

nu ska jag hålla ett muntligt tal om alla olyckor inom ridsporten och speciellt inom fälttävlan. men för att dom ska förstå hur allvarligt det är så vill jag visa bilder på fall och sånt, men det är svårt att hitta bilder! nån som har bilder eller vet någon sida som det finns bilder på? vore tacksam:D

Men du, vi som rider fälttävlan vill inte att det ska förbjudas. Därför kommer vi inte lägga ut bilder på våra avtrillningar. Vi vet vilka risker som finns inom sporten. Men att olyckor händer är inget vi kan ändra på.

Att du vill att andra människor ska förstå hur allvarliga olyckorna inom fälttävlan är skapar inte direkt förståelse och tilltro från oss fälttävlandsryttare.

All negativ publicitet skadar våran lilla sport något oerhört. Hjälp inte till med det!:devil: Och försök för guds skull inte få stöd för denna smutskastning hos oss som älskar sporten.

men för att dom ska förstå hur allvarligt det är så vill jag visa bilder på fall och sånt, men det är svårt att hitta bilder!

Det är dessutom så att de flesta fallen ser hemska ut men både ryttare och hästar klarar sig helt utan skador.:mad:

fälttävlan är det roligaste (och spännande:love:) som finns, det händer ju olyckor i alla sporter, inte bara i fälttävlan!

fälttävlan är det roligaste (och spännande:love:) som finns, det händer ju olyckor i alla sporter, inte bara i fälttävlan!

Bra skrivet! Självklart tycker jag att alla fälttävlansryttare ska vara medvetna om att det är en risk med sporten i sig, men jag anser det som att det mesta här i livet faktiskt är farligt.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Vi gjorde misstaget att köpa en förlovningsring som bara var guldpläterad så den är rejält avskavd redan efter 1,5 år så vi funderar på...
Svar
18
· Visningar
1 147
Senast: Lyan
·
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 286
Senast: Äpplet.
·
  • Artikel Artikel
Radannons Bevaka ridsporten som ung journalist! Är du en ungdom 13-25 år som är fascinerad av ridsporten och trivs framför och bakom kameran...
Svar
0
· Visningar
717
R
Kropp & Själ Först så jag vet att iallafall domflesta här inte är läkare och jag har själv klart kontakt med vård osv så ingen be höver oroa sig för...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 508
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar