• Avel
  • Trådstartare Trådstartare stall banal
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 24
  • Visningar Visningar 2 667
Sv: Olw

Såg att det blivit knas där med länken.. Tack, hon är så söt så och har ett underbart temperament, verkligen vad man önskar sig när det är den 1:a unghästen. Skäcken bakom är 1 månad yngre och precis lika lugn och lätthanterad han.:love:

Det känns som det är rätt många här som tror OLWS är rasrelaterat..... OLWS är en genmutation som man även finns konstaterat i fullblod. Eftersom genen kan föras vidare genom avkomma så kan även våra "hederliga" halvblod bara omedveten bärare av genen. Många halvblod har ju fullblod i stammen.
Tror det behövs lite mer info till gemene man om OLWS, inte bara när det gäller paint eller quarter.

Det känns som det är rätt många här som tror OLWS är rasrelaterat..... OLWS är en FÄRGburen genmutation som man även konstaterat i fullblod. Eftersom genen kan föras vidare genom avkomma så kan även våra "hederliga" halvblod bara omedveten bärare av genen. Många halvblod har ju fullblod i stammen.
Tror det behövs lite mer info till gemene man om OLWS, inte bara när det gäller paint eller quarter.

Vore intressant med en länk...med lite mer fakta om när/var de konstaterat det.

Liknande trådar

Avel Jag brukar hävda att en bra stolinje måste börja någonstans och detta någonstans måste inte nödvändigtvis vara på 40- eller 70-talet...
Svar
13
· Visningar
2 773
Senast: Blyger
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det var fredag kväll. Klockan hade blivit halv sju och hon var äntligen på väg hem från jobbet. Hon var bara 18 år, men hade lyckats få...
Svar
0
· Visningar
800
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Dock inte SKK utan en liknande riksorganisation. Antar att bäst svar kommer härifrån dock än om jag placerar tråden i en annan...
Svar
6
· Visningar
1 340
Senast: Ramona
·
Avel Var lite osäker på var jag skulle lägga den här tråden men eftersom min förvirrade tankar även handlar om avel lägger jag den här...
Svar
2
· Visningar
1 665
Senast: Myelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka