Oljat trä, mot halka?

95johsv

Trådstartare
Nu är det 45e gången på tre dagar jag har hållit på att slå ihjäl mig i stallet eller på altanen. Det är kärnfura som är oljat på båda ställena och när någon spolar en häst eller om det regnar så blir det så förbenat halt!

Jag har läst om en båtlack/olja/behandling som vattenskydd som man ska kunna lägga på själva däcket på träbåtar som inte är halt men ändå skyddande mot fukt/slitage men ändå ohalkigt.

Vet någon vad det är för något? Eller finns det andra alternativ? I stallet är det dessutom som halast där det svänger... Hua vad nära det varit en olycka.

Tacksam för hjälp!
 
Sv: Oljat trä, mot halka?

Jag har träbåt som jag lackar. Det är inte glashalt men knappast det du letar efter. En kompis oljar sin båt och det är mer ren träkänsla på det när det regnar. Vet tyvärr inte exakt vad det är för olja, vanlig sketen linolja är nog inte lämpligt, men med tanke på priset är nog huvudingredienserna guld och platina ;)
 
Sv: Oljat trä, mot halka?

Jag har träbåt som jag lackar. Det är inte glashalt men knappast det du letar efter. En kompis oljar sin båt och det är mer ren träkänsla på det när det regnar. Vet tyvärr inte exakt vad det är för olja, vanlig sketen linolja är nog inte lämpligt, men med tanke på priset är nog huvudingredienserna guld och platina ;)

Det måste inte vara en olja nödvändigsvis som jag är ute efter. Lack med något i som förhindrar att det blir halt eller liknande är helt OK. Det är bara det att trät i stallet och altanen är oljad idag.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp