L

Lillgangstah

Undrar bara hur mkt olja man kan ge till en New Forest d-ponny utan att hon blir sjuk. Ger just nu typ 3 dl.:confused:

Sv: Olja

I vilket syfte ger du olja och vad för sort? Hur ser din övriga foderstat ut och vad har fodret för värden?

Sv: Olja

Tror knappast de kan bli sjuka, däremot kanske diarré om man ger större mängder på en gång.
3 dl är ingen fara, men ger du allt på en måltid så åker det mesta ut igen. De kan inte ta upp mer än en viss mängd på en måltid, men minns inte hur mycket.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
1 221
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Bombas just nu av reklam för detta nya (dyra) tillskott. Ni är så många här som kan läsa innehållsförteckningen bättre än mig och jag...
6 7 8
Svar
158
· Visningar
16 251
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 578
Senast: Freazer
·
Foder & Strö Tjo, ja även om det fortfarande är flera dm snö på backen så går ju tankarna mot sommaren 🙈 Lite nyfiken på era erfarenheter av olika...
2
Svar
30
· Visningar
2 483
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka