M
Marika
Hade tänkt att ge hästen rapsolja, den ska väl vänjas in antar jag? Hur lång tid tar det att komma upp i 1dl dagligen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
zeus skrev:Vad jag har hört ska man endast ge majsolja till hästar. Eller finns det någon speciell anledning till att ge rapsolja, har den nått särskilt användningsområde??
Man kan ge 75-100 gram fett/100 kg kroppsvikt och utfodringstillfälle. Totalt gäller dubbla mängden dvs 150-200 gr fett/100 kg häst per dygn.kicki71 skrev:men däremot ska inte hästar äta mer än 1 dl olja/ gång då deras tarmsystem inte kan tillgodogöra sig mer åt gången. Vill man ge mer olja, så ska det delas upp under flera gånger per dag, annars kan man lika gärna "hälla det på golvet".
Milou75 skrev:Sökte på olja här på forumet och hittade denna tråd...
Kan hästar bli lösa i magen av olja?
Har nämligen börjat ge min kille 1/2dl olja/dag delat på 2 måltider och tycker att bajspluttarna har blivit lösare...
Ska upp på 2dl/dag - vågar jag smäcka till och öka på trots att han verkar lite lösare - KAN det vara oljan???