malumbub

Trådstartare
Min hund gillar paraffinolja. Och hon var förstoppad förut och det blev kvar olja efter det. Nu har hon visat lite tecken på att ha ont i magen (inte ätit ordentligt, ätit gräs, skrikande mage) så nu har jag gett henne lite olja igen. Kommer ge max 6 ml per dygn (förut gav vi 10, när röntgen visade stopp).
Kan jag göra så här utan att ha konstaterat nåt med hjälp av veterinär, eller bör jag byta ut paraffinoljan mot nåt annat? Hur länge/ofta kan man ge p.o.?

Sv: Olja

:) Du kan faktiskt ge henne lite vanlig matolja i maten varje dag om hon tycker om det. Se bara till att hon inte blir lös i magen. Olja är bra om hunden har en tendens att bli förstoppad och den är inte skadlig. Spara paraffin oljan om hon skulle bli förstoppad.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 392
Senast: Lillefrun
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 473
Senast: Hazel
·
Hundhälsa Hejsan, Min hund på 12 år har haft känslig mage i många år. Vi gav henne pro-kolin+ för hård och rumlande mage vid behov i flera...
Svar
1
· Visningar
1 104
Senast: Tjholahopp
·
Hundhälsa Pankreatit, sänka 100, anemi, noll blodplättar, inflammerad tarm. Snabb förklaring. Under påsken ringde hundvakten och sa att hunden...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
11 648
Senast: solrose00
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar