Olja som olja?

mandalaki

Trådstartare
Ena katten verkar förstoppad, nån paraffinolja har jag inte hemma men har gett honom en tesked olivolja (i tonfisk, för att få i honom den...)

Visst bör det ha precis samma effekt?

Sv: Olja som olja?

Nja, paraffinolja är en petroleumprodukt som inte tas upp av kroppen på samma sätt som vegetabiliska och animaliska produkter. Men det blir ju knappas sämre av olivolja heller.

Sv: Olja som olja?

Då kan jag rapportera att mattes lilla korv har bajsat.

Han fick två omgångar paraffinolja i går. I dag har det bajsats två gånger i lådan. Ena gången gick diskmaskinen så jag hörde inte vem det var, andra gången var jag ute. Men eftersom ingen av katterna nånsin bajsar mer än en gång om dan drar jag slutsatsen att båda har bajsat.

Möjligen gick det lättare när matte inte stod bredvid lådan och höll tummarna :angel: ;)

Liknande trådar

Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
2
· Visningar
475
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Då bägge katterna bara vill dricka ur kranen och jag är less på starta och stänga av kranarna hemma så funderar jag på fontän. Funkar de...
Svar
5
· Visningar
415
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
449
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Jag sitter med världens ångest över att behöva flytta min älskade lilla katt, från hans trygga revir. Han kom till mig för 5 år sedan...
Svar
10
· Visningar
719
Senast: startpompe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXI
  • Nattåget Stockholm-Kiruna...
  • 1 april 2025

Hund, Katt, Andra Djur