Olja in grön hästtransport?

M

Madde80

Hej!
Har köpt en GRÖN värmlandsvagn & har hört på rycktes vägar att man ska olja in den för att bevara den fina gröna färgen...så ni som har en likadan hur sköter ni eran transport...vad använder ni för olja, hur ofta, tvättar ni med nåt speciellt.

tacksam för svar :)

Sv: Olja in grön hästtransport?

Grannen har en sådan.De oljar in den med träolja varje vår och höst efter att de tvättat ur den med högtryckstvätt och Virkon.Den ser jättefin ut inte alls så där fadd som en del Värmlandsvagnar kan bli.

Jag skulle rekommendera att du samtidigt släpar ut mattan och oljar golvet också.

OBS!Låt tranporten torka ur ordentligt innan du oljar in den.

vanlig träolja utspätt med thinner fungerar alldeles utmärkt.. jag brukar olja in en gång om året och den blir som ny:love:
Det går säkert att olja även utan att späda ut, men marinplyfan är ju så hårt att det inte alltför gärna suger åt sig.. jag brukar pensla, låta torka/suga åt sig en liten stund och sen torka av överflödet

Hej!
Har köpt en GRÖN värmlandsvagn & har hört på rycktes vägar att man ska olja in den för att bevara den fina gröna färgen...så ni som har en likadan hur sköter ni eran transport...vad använder ni för olja, hur ofta, tvättar ni med nåt speciellt.

tacksam för svar :)

Har en m grön transport som jag har använt grön cuprinol på. Den blev absolut som ny!:love:

Och den står sig mkt bra har strykigt den 2 ggr, vid samma tillfälle, men sedan har den hållt sig så. :idea:

Samt så blir den automatiskt behandlad mot väta osv.

Är ett mkt bra och hett tips från mig.

Jag har en sån, oljar in den på våren. Blir inte så snyggt efter nåra månader (lite flammigt) men orka bry sig :D :angel: Jag är för lat! Använde Cuprinol olja.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
2 417
Senast: Görel
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 418
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
3 990
Senast: shia
·
Övr. Hund Hej bukes samlade hundexpertis! Vill börja med en bedjan: Det här är något som är skitjobbigt för mig och jag känner mig som en usel...
Svar
3
· Visningar
2 143
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama