Olja från mataffären

M

malört

Ni som köper olja från mataffären , vilken olja använder ni?

Ni som kan detta med olja , Kan man använda sig av olja från mataffären? Och isåfall vilken?

Sv: Olja från mataffären

vanlig matolja typ raps funkar aldeles utmärkt!

Den billigaste jag kan hitta köper jag...dvs de gånger jag behövt använda olja. Sen om det heter raps,majs eller mat är struntsamma.

Jag köper Rapsolja för att öka MJ i foderstat samt bidra med Omega 3 & 6 fettsyror - kanske svamlar i nattmössan, men rapsoljan är den oljan som har de nyttigaste fettsyrorna av de BILLIGA oljorna.

Nu ger jag bara Linfröolja och i mkt små mängder, då MJ inte behöver ökas, men jag gärna ger tillskott av omega 3. Linfröoljan är mer koncentrerad på nyttiga fettsyror, därför behövs det inte lika mkt av den. Den är också betydligt dyrare - men det kan ändå gå på ett ut tycker jag.

Hejsan! har hört att man inte ska ge rapsolja till hästar. hört hört de från många olika håll bland annat från kraft men jag har inte koll på varför. Ger min pålle majsolja istället. Lite dyrare och har inte hittat i större en i en liters förpacknigar men det ska tydligen vara bättre än raps så det jobbet får jag väl acceptera då=)

Om du letar lite så hittar du en ganska färsk tråd om den saken.
Min åsikt är att det inte finns ngn anledning att varna för rapsolja av livsmedelskvalite.
PL

peter_lundin skrev:
Om du letar lite så hittar du en ganska färsk tråd om den saken.
Min åsikt är att det inte finns ngn anledning att varna för rapsolja av livsmedelskvalite.
PL

Var ska jag leta någonstans då?

Liknande trådar

Foder & Strö Min äldre häst har svårt att hålla hullet. Veterinären rekommenderade att jag skulle ge olja. Vad för olja ska jag ge för hullet...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
3 530
Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
1 158
Senast: Anna-Bella
·
Hemmet Jag behöver talkpulver. "Rent" dvs utan oljor, parfymer eller annat gojs. Vilken typ av butiker kan tänkas ha sådant? :confused...
Svar
5
· Visningar
432
Senast: Sassy
·
Hästvård Har en häst med inkar, som behandlats 4 gånger med cellgifter och elektroterapi på Strömsholm, varje gång har en del av inken trillat...
Svar
3
· Visningar
553
Senast: Valle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama