Oliver Petfood

lady_vip

Trådstartare
Någon annan som har testat eller bara har läst på hemsidan?

Köpte några säckar av en kompis som är uppfödare och har nu testat i snart 3 veckor, men jag tycker inte alls att det verkar vara så himla bra...?

Hundarna har löst, ljust bajs båda två och någon av dem fiser:eek: Och det är inte toppbetyg i min värld..?

Den stora fördelen är att jag får det minst 25% billigare, och det ska ju vara ett bra foder. Borde jag ge det lite längre tid? Jag köpte 3 säckar på en gång, så jag kan ju fodra upp dem blandade med mitt älskade färskfoder, men utan någon större invänjning, vad är normal tid för magen att vänja sig?

Sen har fodret nackdelar, jag gillar inte att det transporteras långt, men var beredd att bortse från det pga priset (student och 2 stora hundar..).

Men, vad tycker ni om fodret, ska jag ge det en chans?

Sv: Oliver Petfood

Jag vann 4 kg olivers lamb och jag har aldrig sett så mycket bajs i hela mitt liv som när vovvan åt det och gult var det dessutom. Dessutom började hunden mjälla när hon gick på det fodret så det fortsatte vi inte med. Jag har hört fler som fått mjällproblem med det, men har också hört de som är nöjda med fodret, men det passade inte min hund alls.

Vi hade det här hemma ett par månader och det var sådär... Från början tyckte jag att det funkade; men sedan kom fisarna och lösbajs i konstig färg i mängder!
Kompisen har dessutom hittat massa maskar i två av sina säckar!

Mina var "okey" på det fodret. Inte toppen men inte dåligt
Fiskfodret som jag fick små påsar av var däremot det godaste Ceasar någonsin smakat. Han var helt rabiat efter det.

Jag har provat det till min hund, och han fungerade fint på det! Dock så ville ha inte fortsätta äta det efter ett tag så jag bytte till det han äter nu.

Men han va fin i magen och hade inga fis-problem alls under tiden =)

Har tyvärr exakt samma erfarenheter som dej! :grin:

Jag vann ett par säckar och eftersom jag har helt "foder-okänsliga" hundar så provade jag en säck på dem... Mina upplevelser är att de bajsade mer än de åt, de fes rätt mycket och när man masserade deras magar så kändes de lite spända...

Nej, för mej känns fodret som en ren reklam-produkt, dvs den säljer tack vare en massiv annons- och "smakprovs"-kampanj.

/Swat

Vet bara att min bästa kompis har det till sin Borboel-tik och hon är supernöjd.
Hunden som var lite väl tunn innan har musklat sig fint och fått bra hull sedan hon bytte till Oliver´s.

Provat dem när de hade erbjudande om 'köp två betala för en' för Agriakunder. Provade först weightloss, men det gick hunden upp av. Det skyller jag dock inte fodret för, han gick upp på allt utom r/d.

Bytte då till Selected fish till allergihunden. Som höll på att alldeles klia ihjäl sig.

Fodret var dock smakligt, de var suveräna att ha att göra med, och inte ett dugg knussel med 'nöjd eller pengar tillbaka' etc. Men fodret fungerade inte på mina hundar. Har inte provat annan sort av deras och tänker inte heller så länge jag har Viktor heller, då han INTE var allergisk mot fisk när han åt det, utan mot något av de andra ingredienserna (ägg är en misstänkt ingrediens), och de har samma 'grundingredienser' i alla foder kommer han klia sig fördärvad på dem med.

Jag försökte vänja över en av mina hundar på deras Adult-variant men det blev rännskita trots att jag bara blandade i några få kulor i hans dåvarande foder. Jag gav upp efter ett tag så nu äter han ett helt annat foder och är bra i magen :)

Senast ändrad:

Jag testade det på min grabb för något år sedan men han fick en rejäl klåda av fodret så jag bytte rätt så snabbt till ett annat märke och vips så var klådbesvären borta...

Jag har givit min hund 3 säckar(2 av selected fich och 1 adult) och hon har mått hur bra som helst, min hund har lätt för att gå upp i vikt så jag ger henne inte någon större giva (5 dl/dag) om det skulle kunna ha någon betydelse för magen:)
Hon bajsar lite mer än på Nordics färskfoder men max 2-3 gånger/dag vilket jag tycker är helt acceptabelt, fiser ingenting och bajset är lagom fast och fint.

Om du redan har provat ett tag skulle jag inte fortsätta om hundarna inte mår bra av det.

Liknande trådar

Hundhälsa Ja, jag har ju två hundar med problemmagar.. Och två hundar med magar av stål. Det är dock en av de med problemmagar som jag inte blir...
Svar
9
· Visningar
2 075
Senast: Maniac123
·
Hundhälsa Min hund hade en magkatarr (igen) för ca en månad sedan och har efter det gått på veterinärfodret Gastro Intestinal. Men det fodret kan... 2 3
Svar
50
· Visningar
4 655
Senast: Nirvana
·
Hundhälsa Jag vet att ämnet har tagits upp hur många gånger som helst och nu är det jag som inte vet vad jag skall hitta på. Den aktuella hunden...
Svar
7
· Visningar
897
Senast: Philosophia
·
Katthälsa Min katt är överviktig. Min plan var att utesluta torrfodret helt och enbart ge blötmat, men jag har märkt de senaste dagarna att katten...
Svar
10
· Visningar
2 110
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Kattbilder #10
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈