Olika upptag?

Noa

Trådstartare
Funderar på det här med konsistens på foder. Vad är bättre, müsli eller pellets? Vissa foder finns ju i både, tänker bl.a på Dodson Horrells Build Up. Upplever mer effekt med pelletsen där, beror det på konsistensen eller innehållet? Finns det någon annan som upplevt mer/mindre effekt av det ena eller det andra?

Noa - som är ledig och inte har så mkt annat att göra! :)

Sv: Olika upptag?

Tack för svar! Har sett artikeln/hemsidan tidigare men då endast skumläst den. Personligen tycker jag att müslin är "roligare" att ge och tycker faktiskt inte effekten borde borde kunna gå se med blotta ögat eftersom värdena på fodret är detsamma. Nåväl, får väl ge pelletsen eftersom den verkar passa hästen bättre. :)

Noa

Sv: Olika upptag?

Är värdena detsamma så borde det inte vara någon skillnad tycker man ju! Har för mig att värdena anges i den mängd som hästen kan ta upp också, men är inte helt hundra på det. Men är det så så borde det ju inte vara någon skillnad :p Men enligt artikeln var det väl mer osäkra värden på müsli och sådant, eftersom att pellets är sammansatt och "skräddarsytt" medan müsli odyl inte kan påverkas och därför kan skilja lite från värdena?

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, har en hel del funderingar kring tillskott och foder. Det första jag funderingar kring är ifall Lucern skulle kunna vara ett bra...
2
Svar
29
· Visningar
3 309
Foder & Strö Jag väntar fortfarande på höanalysen som borde komma vilken dag som helst nu. I väntan på den sitter jag och läser om alla möjliga...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 698
Senast: mackan
·
Hästvård Startar en ny tråd om min häst och hennes magbekymmer. Allt började för ca ett år sedan när hon fick kraftig kolik, distriksvet kom ut...
Svar
15
· Visningar
3 115
Senast: Boerperd
·
Foder & Strö Måste hitta någon lösning på min hästs karledsproblem, skavkänsliga hud och svårläkta sår. Hon har haft knutor i huden och sår i...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
9 763
Senast: Natasja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar