Olika storlekar på viktboots?

I

Isislover

Jag beställde viktboots från Börjes. När de kom så såg de väldigt små ut, men jag tänkte att jag måste ju prova dem på hästen. Det kan ju vara en synvilla. :) Men remmen var typ 7 cm för kort för att ens få i första hålet... Finns det olika storlekar på bootsen? Reykur är typ 142 hög, så han är ju inte superstor. Inte heller hans hovar.

Sv: Olika storlekar på viktboots?

Vissa märken har flera storlekar, vissa inte. Men ofta har de bättre märkena åtminstone så pass bra boots att de går att ställa om bra till olika hovar!

Vad har hästen för storlek på skorna?

Låter som om bootsen skulle vara verkligt små...
De boots vi haft - nå läderboots jag inte minns märket på och T*p R*iters gummiboots - har remmarna närmast varit alldeles onödigt långa till våra hästar. De har bara 2*0 skor, visseligen, men i alla fall.

TS: Har precis samma problem ,också en häst som är 142 cm och normalstora hovar. Men på G-bootsen har vi varit tvugna att göra extrahål... :cool:

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 880
Senast: Mia_R
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 487
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 802
Senast: Jamtland
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
22 534

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka