C
cerrox
då vi har 9 hästar i vårat stall & samma hage med olika ägare, så har vi ändå haft turen att vi bara har TVÅ olika sortes hö som vi ger utav i hagen! det hö jag använder mej av är givetvis analyserat & det är bra näringsvärden & är av mycket god hygien. så dom flesta av hästägarna i vårat stall använder sej av detta fina hö. dock finns det vissa som använder ett annat hö, där vi inte ha en susning om näringsvärderna & det är av mindre hygeniskt. roligt att man själv ge ett sådant 'lite dyrare' super hö medans vissa ger ett SKIT hö rent ut sagt! & vem får äta av detta äckel hö, jo givetvis bla MIN häst, som ligger lågt i rang. hur roligt är det då!? jag har pratat med dom som ger detta SKIT hö, men dom vägrar ju både att byta & analyserat sin SKIT! så går deras hästar & äter upp vårat underbara hö!! hur göra?? min häst brukar även bli lös i magen & skiten är helt grön på eftermiddagarna/kvällarna efter middagsfodringen!! han har faktiskt ändrat sej hullmässigt också. för jag vet inte hur jag ska räkna på foderstaten. då han får väl i sej kanske 2-3 kg av detta PISS hö!! det är väl som halm näringsmässigt!! suck, blir så trött på det!! hur hade ni gjort??
den enda lösningen som dom andra säger är att JAG byter hage, om jag är inte nöjd med det som är. men då blir det genast mer arbete för mej, då får jag sköta alla in & utsläpp själv & det fixar jag inte.
så please, någon med bra idé!!?
& byta stall är inte att tänka på just nu, då det är ONT om stallplatser lediga här ju nu. då det annars hade varit ett bra alternativ.
den enda lösningen som dom andra säger är att JAG byter hage, om jag är inte nöjd med det som är. men då blir det genast mer arbete för mej, då får jag sköta alla in & utsläpp själv & det fixar jag inte.
så please, någon med bra idé!!?
& byta stall är inte att tänka på just nu, då det är ONT om stallplatser lediga här ju nu. då det annars hade varit ett bra alternativ.